قیمت بیت کوین از سقوط سهام اینتل و انویدیا در امان ماند

قیمت بیت کوین از سقوط سهام اینتل و انویدیا در امان ماند

قیمت بیت کوین در روز جمعه بالای 64000 دلار ثابت ماند، حتی با وجود سقوط سهام فناوری مانند اینتل و انویدیا. 

بیت‌کوین (BTC) با 64700 دلار معامله شد که 4 درصد بالاتر از پایین‌ترین حد خود در این هفته و 8 درصد پایین‌تر از قیمت آن بود. بالاترین سطح در روز دوشنبه با وجود یک روز بسیار قرمز در وال استریت در روز پنجشنبه.

شرکت های نیمه هادی جزو بدترین عملکردها بودند. سهام اینتل بیش از 22 درصد کاهش یافت و به پایین ترین حد خود از سال 2015 رسید. بیش از 65 درصد از بالاترین سطح خود از آوریل 2022 افت داشته است. این فروش پس از انتشار نتایج ضعیف سه ماهه این شرکت و اعلام کاهش 18000 شغل رخ داد. .

انویدیا، که به یک بازیگر مهم در صنعت هوش مصنوعی تبدیل شده است، پس از سقوط بیش از 25 درصدی از بالاترین نقطه خود در سال جاری، وارد بازار نزولی عمیق شده است. قابل ذکر است، انویدیا در 12 ماه گذشته عملکرد ضعیفی از MicroStrategy، بزرگترین دارنده بیت کوین، داشته است، زیرا بیش از 250% افزایش یافته است.

فروش مداوم فناوری بر سهام جهانی تأثیر گذاشته است. در ایالات متحده، شاخص‌های آتی شاخص داو جونز و نزدک 100 بیش از 500 واحد سقوط کردند، در حالی که در آسیا، شاخص‌های هانگ سنگ و نیکی 225 به ترتیب بیش از 2 درصد و 5 درصد سقوط کردند.

قیمت بیت کوین با خطرات و فرصت هایی روبروست

بیت کوین در آینده با خطرات و فرصت های متعددی روبرو است. اولاً، در صورت تداوم احساس ریسک، بیت کوین همچنان می‌تواند در فروش سهام به سهام بپیوندد. در برخی موارد، BTC تمایل به حرکت در همان جهت سهام دارد. 

دوم، سرمایه گذاران آماده شدن برای برنده شدن کامالا هریس در ماه نوامبر را آغاز کرده اند. داده‌های PredictIt نشان می دهد که کامالا شانس بیشتری نسبت به ترامپ دارد. کامالا همچنین در رابطه با نظرسنجی Polymarket.

سرمایه گذاران کریپتو معتقدند که ترامپ رئیس جمهور بهتری برای صنعت خواهد بود. در بیانیه ای هفته گذشته، او اشاره کرد که دارایی بیت کوین دولت را به ذخایر تبدیل کنید.

با این حال، تاریخ نشان می دهد که بیت کوین بدون توجه به اینکه رئیس جمهور کیست، خوب عمل می کند. در دوره رئیس جمهور سابق اوباما، در دوره اول ترامپ و اکنون در دوره ریاست جمهوری بایدن عملکرد خوبی داشت. همچنین، نشانه‌هایی وجود دارد که ETF‌های بیت‌کوین با وجود نوسانات بازار سهام، با اضافه شدن 50.1 میلیون دلار در روز پنجشنبه، همچنان شاهد جریان ورودی هستند.

علاوه بر این، بیت کوین با یک چالش فنی مواجه است زیرا دائماً برای شکستن نقاط مقاومت 70000 و 72000 دلاری تلاش کرده است. 

نمودار قیمت روزانه بیت کوین | منبع: TradingView

از جنبه مثبت، به نظر می‌رسد که سکه یک الگوی سر و شانه معکوس تشکیل می‌دهد که اغلب منجر به شکست قوی صعودی می‌شود. چنین حرکتی تنها در صورتی تایید می‌شود که قیمت بالاتر از سطوح مقاومت 70,000 دلار، 72,000 دلار و 73,800 دلار (بالاترین قیمت سال گذشته) باشد.

خروج از نسخه موبایل