اخبار روزاقتصاد

بیت کوین از پایان 29 جولای 10 درصد کاهش یافته است، DOW نیز سقوط می کند

بیت کوین از پایان 29 جولای 10 درصد کاهش یافته است، DOW نیز سقوط می کند

بیت کوین همبستگی خود را با بازارهای سنتی در 1 آگوست به نمایش گذاشت، زیرا ارز دیجیتال در کنار سهام و شاخص های بازار افت کرد.

بیت کوین (BTC) از 29 ژوئیه بیش از 10 درصد کاهش یافته است. زمانی که پس از اظهارات دونالد ترامپ در نشویل، ارز دیجیتال به 70000 دلار افزایش یافت و به بالاترین سطح در دو ماه اخیر رسید. از زمان نوشتن این مقاله، دارایی زیر 63500 دلار معامله می شد.


Bitcoin drops 10% in 3 days
نمودار 24 ساعته BTC در 1 آگوست | منبع: crypto.news

افت 7 درصدی بیت کوین در 24 ساعت با افت قابل توجه شاخص های بازار S&P 500 و Dow Jones همزمان شد. به طور خاص، میانگین صنعتی داوجونز در کمتر از یک ساعت بیش از 500 واحد سقوط کرد. به گفته تحلیلگران The Kobeissi Letter، چندین سهام بزرگ مانند آمازون و انویدیا نیز در 1 آگوست در بحبوحه ترس بازار از رکود اقتصادی ایالات متحده سقوط کردند.

نوسان‌ها در بازارهای سنتی و قیمت بیت کوین نیز بر اکوسیستم ارزهای دیجیتال تأثیر گذاشت. داده‌های CoinGecko نشان داد که ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال پس از بازگشت در اوایل هفته، 6 درصد کاهش یافت و به 2.3 تریلیون دلار کاهش یافت.

نوسانات قیمت شاهد رهبرانی مانند اتریوم (ETH)، سولانا (< a href="https://crypto.news/price/solana/" target="_blank" rel="noreferrer noopener">SOL)، و Ripple (XRP) وارد روند نزولی می شوند زیرا سرمایه در زمان انتشار از صنعت دارایی دیجیتال فرار می کند.

اتر، انحلال ارزهای دیجیتال سرب بیت کوین

در هر CoinGlass، موقعیت‌های مارجین به دلیل نوسانات بازار دریغ نمی‌شوند. بیش از 105480 معامله‌گر منحل شدند و رکود 324 میلیون دلار از موقعیت‌های اهرمی را از بین برد.

لنگ اتر منجر به انحلال ارزهای دیجیتال با 72 میلیون دلار شد، به این معنی که معامله‌گرانی که روی قیمت‌های بالاتر ETH شرط‌بندی می‌کردند، مارجین تماس دریافت کردند. در رتبه دوم، BTC 69 میلیون دلار در نقدینگی طولانی مدت ثبت کرد. SOL، XRP، و Dogecoin (DOGE) سه دارایی با بیشترین نقدینگی پس از بیت کوین و اتر. 

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا