تأسیسات تحقیق {و} توسعه «آخرین» هواوی در گوانگژو در ماه سپتامبر {به} پایان می رسد. تصاویر “رسمی” فضای داخلی، ظرفیت مسکن 5000 کارمند را نشان می دهد

تأسیسات تحقیق و توسعه «آخرین» هواوی در گوانگژو در ماه سپتامبر به پایان می رسد. تصاویر “رسمی” فضای داخلی، ظرفیت مسکن 5000 کارمند را نشان می دهد

تحریم‌های تجاری ایالات متحده، هواوی و سایر شرکت‌های چینی را از خرید تجهیزات پیشرفته ساخت تراشه از ASML مستقر در هلند منع کرده است، با احتمال کاملاً صفر برای ایمن کردن ویفرهای پیشرفته از TSMC. در حالی که به نظر می رسد همکاری با بزرگترین سازنده نیمه هادی چین، SMIC، به خوبی پیش می رود، هواوی احتمالاً می خواهد توسعه تراشه به حالت Overdrive برود.

به همین دلیل است که قبلاً گزارش شده بود که میلیاردها دلار در یک مرکز تحقیق و توسعه جدید واقع در گوانگژو سرمایه گذاری کرده است که این هدف را برآورده می کند. اکنون، اولین تصاویر “رسمی” منتشر شده است که نشان می دهد این مرکز در داخل و خارج از خانه چگونه خواهد بود. شاید این پروژه بتواند به مولد خودکفایی هواوی در تولید ویفر نسل بعدی تبدیل شود، اما فقط زمان مشخص خواهد کرد.

گفته شده است که مرکز تحقیق و توسعه دارای مساحت کل ساخت و ساز 305000 متر مربع است و طبق گزارش ها هواوی هشت ساختمان را برای اهداف تحقیق و توسعه ساخته است

همانطور که توسط CnBeta گزارش شده است، که تصاویر تاسیسات تحقیق و توسعه هواوی را از طریق حساب وی چت تحت عنوان انتشار گوانگژو چین مشاهده کرده است، انتظار می رود مرکز فاز I واقع در منطقه ساحلی نو در منطقه خلیج در سپتامبر امسال تکمیل شود. ذکر عبارت “فاز I” به این معنی است که این تنها پایگاهی نیست که هواوی در حال برنامه ریزی است، و نشان می دهد که غول چینی سابق در حال برنامه ریزی چیزی با ابعاد عظیم است.

در مورد مساحت، این گزارش بیان می‌کند که این پروژه تقریباً 119300 متر مربع را پوشش می‌دهد که مساحت کل ساخت آن تقریباً 305000 متر مربع است. فاز اول شامل هشت ساختمان تحقیق و توسعه، یک هتل، یک برج خنک کننده، یک اتاق نگهبان و دو زیرزمین است. پس از تکمیل آن در سپتامبر، کل این مرکز باید 5000 نفر را برای تحقیق و توسعه و استفاده اداری در خود جای دهد. با این حال، یک گزارش قبلی اعلام کرد که انتظار می‌رود مرکز تحقیق و توسعه هواوی 35000 کارمند دارد و گفته می‌شود مساحتی معادل 224 زمین فوتبال دارد.

به نظر می‌رسد کار بیشتری مورد نیاز است، که ممکن است چندین سال طول بکشد. طبق گزارش‌های مختلف، فاز اول به تحقیق و توسعه در زمینه‌های خودروهای هوشمند، رایانش ابری و اینترنت اشیا می‌پردازد، اما هیچ اشاره‌ای به ساخت تراشه ندارد. با توجه به اینکه هواوی حدود ۱۲ میلیارد ین یا ۱.۶۶ میلیارد دلار برای این تأسیسات هزینه کرده است، انتظار داریم در آینده شگفتی‌های بیشتری رخ دهد.

در حال حاضر، هوآوی ممکن است انتخاب کمی داشته باشد جز اینکه به SMIC تکیه کند، و با توجه به اینکه قبلاً گزارش شده بود که این دومی چگونه دارای فرآیند 5 نانومتری خود را با موفقیت توسعه داد، احتمالاً مدتی طول می کشد تا این شرکت چینی تأسیسات پیشرفته ساخت تراشه خود را راه اندازی کند.

منبع خبر: CnBeta

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل