مدیرعامل کوالکام قول می‌دهد که در سال آینده، مشتریان می‌توانند دستگاه‌های Snapdragon X Plus {و} Snapdragon X Elite را {با} قیمتی کمتر از ۷۰۰ دلار خریداری کنند.

مدیرعامل کوالکام قول می‌دهد که در سال آینده، مشتریان می‌توانند دستگاه‌های Snapdragon X Plus و Snapdragon X Elite را با قیمتی کمتر از ۷۰۰ دلار خریداری کنند.

Snapdragon X Elite و Snapdragon X Plus از زمانی که کوالکام رسماً هر دو چیپست را در آوریل امسال معرفی کرد، کاملاً این بیانیه را بیان کرده اند. به هر حال، این شرکت بالاخره رقبای شایسته‌ای در فضای نوت‌بوک ARM دارد که می‌توانند سری M اپل را به جان بخرند، اما هنوز یک مانع وجود دارد که شرکت سن دیگو هنوز آن را بزرگ نکرده است که می‌تواند به عاملی برای «ساخت یا شکست» تبدیل شود. شرکت برای تثبیت جایگاه خود در این بازار و آن قیمت گذاری است. کریستیانو آمون، مدیر عامل شرکت کوالکام در جریان تماس سود سه ماهه سوم کوالکام اعلام کرد که در سال 2025، مشتریان می توانند محصولات اسنپدراگون ایکس پلاس و اسنپدراگون ایکس الیت را با قیمت 700 دلار خریداری کنند.

در حال حاضر، حتی Snapdragon Dev Kit Qualcomm’s Snapdragon X Elite نیز قیمت 899 دلاری دارد

کوالکام هیچ آمار مالی در مورد فروش اسنپدراگون ایکس الیت یا اسنپدراگون ایکس پلاس را فاش نکرد، احتمالاً به این دلیل که هنوز برای ارائه ارقام معنی‌دار زود بود زیرا هنوز خانواده کامل ماشین‌ها به قفسه‌های خرده‌فروشی در بازارهای مختلف نرسیده‌اند. صرف نظر از این، در طول تماس سازنده چیپست در سه ماهه سوم 2024، مدیر اجرایی قول داد که چنین محصولاتی از نظر قیمت برای مشتریان در دسترس تر خواهند بود، زیرا انتظار می رود که آنها تا 700 دلار بدون به خطر انداختن عملکرد NPU پرداخت کنند.

در حالی که کریستیانو آمون به طور مشخص اشاره نکرد که کدام تراشه با آن قیمت مشخص در دسترس خواهد بود، اما قلب ما به ما می گوید که این چیپست Snapdragon X Plus خواهد بود، زیرا دستگاه هایی مانند مایکروسافت سرفیس لپ تاپ با همان SoC در حال حاضر با قیمت 999.99 دلار به فروش می رسد. با ماشین های مجهز به اسنپدراگون X Elite که قیمت بالاتری دارند. مدیر اجرایی همچنین اعلام کرد که در نمایشگاه تجاری IFA برلین که در آخر هفته اول سپتامبر آغاز می‌شود، اعلامیه‌های بیشتری در راه است و آمون کاملاً معتقد است که کوالکام یکی از تامین‌کنندگان برتر سیلیکون برای رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی در آینده خواهد بود.

همچنین شایعه شده است که این شرکت کار روی Snapdragon X Elite Gen 2 را آغاز کرده است که گفته می شود دارای یک نسخه اورکلاک شده از Adreno 830 GPU است، همان پردازنده گرافیکی که ظاهراً با اسنپدراگون 8 نسل 4 آینده جفت می شود. در حالی که ما نمی توانیم صحت آن را تایید کنیم. این ادعاها، معرفی Snapdragon X Elite و Snapdragon X Plus گواه تعهد کوالکام به این بخش است و امیدواریم در آینده شاهد پیشرفت های بیشتری باشیم.

منبع خبر: آستانه

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل