سامانه تلفنی ۳۱۱۱۴ آماده پاسخگویی به سوالات زائران اربعین در استان یزد

سامانه تلفنی ۳۱۱۱۴ آماده پاسخگویی به سوالات زائران اربعین در استان یزد

۱۲:۴۰ ۱۰ مرداد ۱۴۰۳

مهران فاطمی استاندار یزد در نشست ستاد اربعین با اشاره به برگزاری منظم جلسات ستاد اربعین استان جهت برنامه‌ریزی و انجام هماهنگی‌های لازم برای مراسم پیاده روی اربعین گفت: مردم استان می‌توانند برای دریافت پاسخ سوالات خود در رابطه با مراسم پیاده‌روی اربعین با سامانه ۳۱۱۱۴ تماس برقرار کنند.
 
وی تصریح کرد: مدیران تور‌های زیارتی جهت اعزام زائران اربعین به صورت گروهی و کاروانی باید در سامانه ثبت نام کنند تا پس از استعلام توسط سازمان حج و زیارت معرفی نامه آنها برای کرایه اتوبوس صادر شود.

فاطمی با اشاره به لزوم مراجعه زائران متقاضی دریافت گذرنامه زیارتی به نرم‌افزار پلیس من گفت: بر این اساس متقاضیان با پرداخت ۶۵ هزار تومان، گذرنامه زیارتی به کشور عراق را با ۵ سال اعتبار دریافت خواهند کرد.

استاندار یزد در همین راستا ادامه داد: خوشبختانه تا این لحظه در استان یزد ۱۷ هزار نفر در سامانه سما ثبت نام کرده و ۳ هزار گذرنامه زیارتی نیز از طریق سامانه پلیس من صادر شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت پشتیبانی‌های لازم از شرکت کنندگان در مراسم پیاده‌روی اربعین در شهر‌های نجف، کربلا، کاظمین و در طول مسیر انجام شده تا مراسم امسال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

فاطمی همچنین با اشاره به لزوم تعیین نرخ‌نامه متعارف برای ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و اتوبوس‌ها توسط اداره کل راهداری استان گفت: همچون سال‌های گذشته در صورت عملکرد خارج از ضوابط، کارت سوخت رانندگان اتوبوس‌ها ابطال خواهد شد.

وی در خصوص انجام هماهنگی‌های لازم جهت استفاده زائران اربعین از حمل و نقل هوایی و ریلی توضیح داد: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری پیگیری برقراری قطار و پرواز‌های یزد را با توجه به آمادگی شرکت‌های هواپیمایی کاسپین و ایران ایر در دستور کار قرار دهد.

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل