اخبار روزفناوری

رشد 115 درصدی درآمد مرکز داده AMD با تثبیت محصولات هوش مصنوعی در بازار

رشد 115 درصدی درآمد مرکز داده AMD با تثبیت محصولات هوش مصنوعی در بازار

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

طراح تراشه AMD درآمد تحلیلگر و برآورد EPS را برای سه ماهه دوم مالی خود شکست داد و باعث شد سهام در معاملات پس از فروش افزایش یابد. AMD درآمد 5.8 میلیارد دلاری و سود هر سهم 0.69 دلار را گزارش کرد که بالاتر از 5.72 میلیارد دلار و 0.68 دلاری است که تحلیلگران در سه ماهه پیش بینی کرده بودند. در قلب بخش هوش مصنوعی AMD قرار داشت که فروش هوش مصنوعی به آن کمک کرد تا درآمد بخش مرکز داده را سالانه 115 درصد افزایش دهد و درآمد عملیاتی مرکز داده را تا 405 درصد افزایش دهد. نتایج به جلوگیری از افت سالانه در بخش بازی‌های AMD و بخش‌های کسب‌وکار تعبیه‌شده کمک کرد و سهام آن در بازار پس از فروش بیش از 3 درصد افزایش یافت.

AMD درآمد سالانه 9% را افزایش می دهد زیرا هوش مصنوعی به آن کمک می کند زیان عملیاتی سال قبل را به سود تبدیل کند

آی‌ای‌ام‌دی در سه‌ماهه‌ی دوم با شکست مواجه شد، زیرا جدا از پیشی گرفتن از درآمد تحلیل‌گران و برآوردهای EPS، از تخمین‌های راهنمایی نیز پیشی گرفت. با توجه به نتایج امروز، وال استریت انتظار داشت که این شرکت ۶.۶۱ میلیارد دلار درآمد برای سه ماهه جاری داشته باشد. AMD با 90 میلیون دلار از این رقم بالاتر بود و 6.7 میلیارد دلار را برای رشد درآمد سالانه 16% در نقطه میانی هدایت کرد.

از چهار بخش تجاری AMD، دو بخش رهبری مجموعه را بر عهده داشتند. اینها بخش Client هستند که فروش CPU به مصرف کنندگان و تجارت مرکز داده را که میزان فروش محاسبات سازمانی AMD را اندازه گیری می کند، محاسبه می کند. مانند رقیب بزرگتر خود NVIDIA، AMD در حال حاضر به دلیل افزایش محاسبات سازمانی در چند سال گذشته، در درجه اول یک شرکت مرکز داده است. این امر از طریق درآمدهای Client و Data Center آن مشهود بود که به ترتیب در سه ماهه دوم به 1.5 و 2.8 میلیارد دلار رسید.

AMD به اشتراک گذاشت که ارقام Client ناشی از فروش پردازنده های Ryzen آن است، زیرا رقم 1.5 میلیارد دلاری رشد سالانه 49٪ را نشان می دهد. برای این بخش، AMD همچنین از مازاد محاسبات شخصی تاریخی پس از کروناویروس بهبود یافت زیرا یک سال پیش زیان عملیاتی 69 میلیون دلاری را به سود عملیاتی 89 میلیون دلاری تبدیل کرد.

سهام AMD پس از معاملات بازار پس از کسب درآمد، 4 درصد جهش کرد تا یک روز ضعیف را برای نیم‌کانون معکوس کند.

در مورد مرکز داده، رشد بسیار مورد نیاز تراشه‌های هوش مصنوعی را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرد. AMD سری شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی Instinct خود را برای بارهای کاری هوش مصنوعی می‌فروشد و رشد سالانه ۱۱۵ درصدی درآمد مرکز داده‌اش در طول سه‌ماهه دوم «در درجه اول» توسط «رمپ شیب‌دار» Instinct انجام شد. به گفته این شرکت، حمل و نقل و همچنین فروش CPU EPYC. درآمد مرکز داده به 2.8 میلیارد دلار رسید، و همچنین حاشیه عملیاتی را به 26 درصد برای سه ماهه رساند تا 15 درصد بالاتر از ارقام سال قبل باشد.

دو بخش تجاری دیگر AMD، یعنی Gaming و Embedded، ضعیف بودند. درآمد بازی سالانه 1 میلیارد دلار (یا 59 درصد) کاهش یافت و به 648 میلیون دلار در سه ماهه رسید. این شرکت به اشتراک گذاشت که این کاهش به دلیل محموله های کمتر سیلیکون سفارشی است که معمولاً در کنسول های بازی استفاده می شود. با این حال، اضافه نکرد که آیا خرید و فروش پردازنده‌های گرافیکی Radeon به کاهش کمبود تراشه‌های سفارشی کمک کرده است یا خیر.

برای Embedded، مازاد بر زنجیره تامین ادامه یافت و “مشتریان همچنان به عادی سازی سطح موجودی خود” منجر به کاهش درآمد سالانه 41 درصدی شد. از آنجایی که سرمایه‌گذاران به هضم مجموعه‌ای از نتایج مالی جامد ادامه دادند، پیروزی هوش مصنوعی به افزایش قیمت سهام AMD در پس از معاملات بازار تا حدود 6 درصد کمک کرد، پس از آن روز که شاهد ادامه خونریزی نیمه‌های اصلی در فصل سودآور بود.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا