اخبار روزفناوری

PlayStation 5 Pro قطعا می تواند تا 4 برابر عملکرد Ray Tracing مدل پایه را ارائه دهد، اما Path Tracing جاه طلبانه باقی خواهد ماند، مشخصات فاش شده نشان می دهد

PlayStation 5 Pro قطعا می تواند تا 4 برابر عملکرد Ray Tracing مدل پایه را ارائه دهد، اما Path Tracing جاه طلبانه باقی خواهد ماند، مشخصات فاش شده نشان می دهد

پلی‌استیشن 5 پرو قطعاً می‌تواند تا چهار برابر عملکرد ردیابی پرتوی مدل پایه ادعا شده در اسناد لو رفته، زیرا برخی از ویژگی‌های جدید ردیابی پرتوی سیستم در واقع بهبود عملکرد قابل توجهی را به همراه خواهند داشت.

در طول آخرین قسمت پادکاهای هفتگی، کارشناسان فناوری در Digital Foundry به برخی از آنها نگاهی انداختند. از ویژگی‌های جدید ردیابی اشعه‌ای فاش شده است که در معماری RDNA 4 گنجانده می‌شود و به کنسول آینده راه پیدا می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه برخی از آنها، مانند موتور ردیابی پرتو دوگانه و بهبود ردپای BVH واقعاً می‌توانند منجر به عملکرد بسیار بهتر شود. برای مثال اولی، عملکرد موتور متقاطع را که برای استفاده مجدد از واحدهای بافت به عنوان شتاب‌دهنده‌های ردیابی پرتو برای انجام بخش کوچک‌تر ردیابی پرتو، که گران‌ترین نیز است، استفاده می‌کند، بهبود می‌بخشد. از سوی دیگر، دومی باید فشرده‌سازی BHV را بهبود بخشد، که برای کاهش ردپای حافظه برای آنچه که یک توسعه‌دهنده باید ردیابی کند، استفاده می‌شود. در حال حاضر، در رایانه شخصی، NVIDIA از فشرده‌سازی BHV سود بیشتری می‌برد، اما این پیشرفت باید شرایط را در AMD و همچنین PlayStation 5 Pro بهبود بخشد.

متاسفانه، این نشت اخیر به هیچ جزئیاتی در مورد تغییرات سخت افزاری خاص نمی پردازد و هیچ اشاره ای به پیمایش که بخش مهمی از ردیابی پرتو است، نمی کند. برای مثال، انویدیا و اینتل دارای سخت افزاری هستند که جنبه پیمایش پرتوگیری از طریق ساختار BVH را به عهده می گیرد، که بسیار گران است و در یک GPU معمولی بد است. حق اختراعی از سونی چندی پیش نشان داد که یک واحد پیمایش هنوز در هیچ پلی استیشن 5 پرو فاش نشده است، بنابراین شاید این کنسول سخت افزار جدیدی داشته باشد که کیفیت ردیابی پرتو را بیشتر بهبود بخشد.

با این حال، اگر سیستم واقعاً فاقد شتاب پیمایش باشد، ردیابی مسیر ممکن است برای آن بسیار جاه طلبانه باشد. بازی‌های قدیمی‌تر با ردیابی مسیر، مانند Quake 2 RTX یا حتی Minecraft، قطعاً می‌توانند روی این سیستم اجرا شوند، اما عناوین مدرن‌تر، مانند بازی‌های مجهز به Unreal Engine 5، هر چقدر هم ساده باشند، هرگز نمی‌توانند اجرا شوند. از آنجایی که بازی‌ها همچنان باید روی مدل پایه اجرا شوند، مقیاس جاه‌طلبی PlayStation 5 Pro مطمئناً محدود است.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا