SpaceX تاکید می کند که بوم های Sonic Starship خطرناک نیست پس از نگرانی های پیش نویس سهام FAA 

SpaceX تاکید می کند که بوم های Sonic Starship خطرناک نیست پس از نگرانی های پیش نویس سهام FAA 

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

در یک به‌روزرسانی جدید استارشیپ، اسپیس ایکس هر کسی را دارد که ممکن است نگران باشد که انفجار صوتی موشک استارشیپ آن برای کسی که در مناطق اطراف حضور دارد مضر نباشد. بوم های صوتی یکی از ویژگی های موشک های اسپیس ایکس در هنگام فرود است زیرا آنها هوای اطراف خود را به روش های خاصی جابجا می کنند. با توجه به اینکه استارشیپ حتی بزرگتر از فالکون 9 است، اسپیس ایکس تأیید کرده است که اندازه موشک به این معنی است که صدای بوم آن بلندتر و بزرگتر از آنچه توسط موشک فالکون 9 تولید می شود، خواهد بود.

آخرین اعلامیه آن پس از انتشار پیش‌نویس ارزیابی از برنامه‌های SpaceX برای افزایش پرتاب‌های Starship در تگزاس توسط اداره هوانوردی فدرال (FAA) منتشر شد و به نظر می‌رسد که هدف آن ساکنان محلی است که ممکن است نگران صداهای بلندی باشد که روزانه آنها را مختل می‌کند. زندگی می کند.

SpaceX به ساکنان محلی اطمینان می دهد که سونیک بوم از فرود کشتی ستاره ای خطرناک نخواهد بود

اوایل امروز، FAA پیش‌نویس ارزیابی زیست‌محیطی خود را برای برنامه‌های SpaceX برای پرتاب 25 پرتاب مداری Starship از سایت‌های تگزاس خود در یک سال به اشتراک گذاشت. از آنجایی که این موضوع تأثیر پرتاب‌ها بر محیط اطراف را تغییر می‌دهد، FAA نظر مردم را در مورد برنامه‌های SpaceX درخواست کرد. در سند ارزیابی زیست‌محیطی آن مشخص شده است که تقویت‌کننده Super Heavy Starship SpaceX بوم صوتی ایجاد می‌کند “میزان نوردهی تا 21 psf برای فرودهای تقویت‌کننده.”

FAA در این سند اضافه کرده است که در حالی که اندازه بوم های صوتی کوچکتر کمتر از دو پوند بر فوت مربع (psf) است، احتمال شکستن پنجره های بزرگ یا کوچک کم است. با این حال، رونق‌های بزرگ‌تر یا مساوی با آنچه که توسط تقویت‌کننده فوق سنگین ایجاد می‌شود، نشان‌دهنده «آستانه‌ای است که ادبیات رایج نشان می‌دهد که شکستن پنجره برای پنجره‌های با شرایط استاندارد امکان‌پذیر است»، FAA اضافه می‌کند که بسته به شکستگی پنجره خاص وجود دارد. براساس تنظیم کننده، در مورد “اندازه، سن، جهت، ساختار اطراف و سایر اثرات“.

Super Heavy هنگام فرود آمدن به سمت آب برای پاشش نرم خود در طول پرواز 4. تصویر: SpaceX/X

در انتشار خود، SpaceX اشاره می‌کند که بوم‌های صوتی در طول بازگشت شاتل فضایی ناسا وجود داشته و همچنین بخشی منظم از فرود تقویت‌کننده Falcon 9 آن است. این می‌افزاید که بوم‌های ایجاد شده توسط تقویت‌کننده Super Heavy «قوی‌تر از آن‌هایی هستند که توسط فرود Falcon تولید می‌شوند

با این حال، SpaceX معتقد است که آنها “هیچ گونه خطر آسیب برای افرادی که در نواحی اطراف هستند وجود ندارد” زیرا “قوی ترین اثرات در منطقه بلافاصله در اطراف پرتاب Starbase محلی خواهد شد. پد.”

این سکوی پرتاب به عنوان منطقه پرتاب عمودی (VLA) در سند FAA توصیف شده است. هدف جدیدترین برنامه‌های اسپیس‌ایکس پرتاب ۲۴ ماموریت استارشیپ در روز از VLA و یک ماموریت شبانه است. برنامه قبلی آن شامل پنج پرتاب سالانه کل بود که چهار پرتاب آن برای روز و یکی برای شب برنامه ریزی شده بود.

از همه مهم‌تر، اسپیس‌ایکس برای فرودهای تقویت‌کننده Super Heavy خود قصد دارد از سیستم آب سیلاب استفاده کند. به گفته FAA، در طول فرود، “سیستم سیل دوباره فعال می شود و تقریباً 30 ثانیه کار می کند“، در حالی که فرود در مرحله بالایی Starship نیازی به خنک کننده آب برای محل فرود نخواهد داشت.< /p>

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل