بیت کوین پس از سخنان نشویل ترامپ ۷۰ هزار دلار شکست

بیت کوین پس از سخنان نشویل ترامپ ۷۰ هزار دلار شکست

بیت‌کوین به بالاترین سطح دو ماهه خود رسید، زیرا احساسات صعودی ارز دیجیتال را فرا گرفت و پیوند بازار سرمایه نشان‌دهنده اشتهای بیشتری برای دارایی‌های ریسک بود.

بیت کوین (BTC) برای اولین بار از اواسط ماه مه در تاریخ 27 جولای به 70000 دلار رسید. این دارایی همراه با بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال، که بیش از 2.6 درصد رشد داشت و نشانه‌هایی از روند صعودی ثابت بازار را نشان می‌داد، افزایش یافت. 

از هفته گذشته، سرمایه‌گذاران تقاضای بیت‌کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال را با کاهش شتاب نزولی مطرح کرده‌اند. طبق گفته CoinShares، محصولات بیت کوین دریافت کردند 519 میلیون دلار سرمایه بین 22 ژوئیه و 26 ژوئیه. جریان ورودی بیت کوین در این ماه از 3.6 میلیارد دلار فراتر رفته است که عمدتاً توسط وجوه قابل معامله در مبادلات بیت کوین ایالات متحده هدایت می شود. این اتفاق با وجود شروعی مبهم در ماه رخ می دهد. 

جولای از نظر تاریخی یک ماه مثبت برای BTC بوده است و امسال نیز تفاوتی با آن ندارد. بیت کوین در 30 روز گذشته بیش از 15 درصد جهش کرده است و بیش از 19 میلیارد دلار در جریان ورودی سال تا به امروز به خود می بالد که یک رکورد جدید است. 

نمودار 24 ساعته BTC در 29 جولای | منبع: crypto.news

رالی بیت کوین یا تقلبی دیگر؟

با این حال، سؤالاتی در مورد اینکه آیا این یک افزایش پایدار است یا یک بازگشت متوسط ​​دیگر در بازار وجود دارد. رایان لی، تحلیلگر ارشد Bitget Research گفت که به دلیل اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و سناتور سینتیا لومیس، احساسات بازار نسبتاً خوش بینانه است. 

ترامپ و لومیس به طور جداگانه برنامه‌های خود را برای ایجاد یک ذخیره استراتژیک ملی BTC اعلام کردند. Lummis پیشنهاد شده الف> اینکه خزانه داری ایالات متحده یک میلیون بیت کوین اضافی خریداری کند و ترامپ قول داد تمام انعقاد بیت کوین دولتی را متوقف کند. 

لی اشاره کرد که پیوند بازار سرمایه ایالات متحده ممکن است به BTC اجازه دهد حتی تقاضای سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب کند. هفت غول بزرگ فناوری ایالات متحده قرار است این هفته گزارش های مالی خود را منتشر کنند.

داده‌های مثبت می‌تواند اعداد هفتگی نزدک را تقویت کند و سرمایه را به سمت دارایی‌هایی مانند بیت کوین هدایت کند. لی اضافه کرد که اظهارات پیش‌بینی‌شده پیش‌بینی‌شده از سوی فدرال رزرو در این هفته می‌تواند تز صعودی BTC را تقویت کند.

در همین حال، روی زنجیره نشان داد که موجودی بیت کوین در مبادلات رمزنگاری حدود 35000 توکن افزایش یافته است. سکه ها در یک دوره دو هفته ای بین 15 ژوئیه و 28 ژوئیه واریز شدند. کاربران معمولاً با وجود بیت کوین در پلتفرم های معاملاتی قصد فروش دارند.

تقریباً 2.4 میلیارد دلار بیت کوین که در صرافی ها سپرده می شود می تواند فشار فروش را بر دارایی ایجاد کند. مشخص نیست که آیا این عدد شامل کوه Gox می‌شود یا نه بازپرداخت‌ها، رویداد دیگری که ممکن است بر قیمت بازار بیت‌کوین فشار وارد کند و یک صعود احتمالی را به بالاتر از بالاترین سطح تاریخ بازگرداند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل