پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 40 ممکن است به طور بالقوه کمبود عرضه در سراسر جهان داشته باشند، سری‌های 4070 و 4060 بیشترین تأثیر را خواهند داشت.

پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 40 ممکن است به طور بالقوه کمبود عرضه در سراسر جهان داشته باشند، سری‌های 4070 و 4060 بیشترین تأثیر را خواهند داشت.

تامین GPU GeForce RTX 40 NVIDIA به طور قابل توجهی توسط این شرکت کاهش یافته است زیرا شرکای آن شروع به ابراز نگرانی در مورد کمبود احتمالی می کنند.

گروه گرافیکی GeForce RTX 40 “Ada” NVIDIA ممکن است شاهد کمبود در بازارهای اصلی باشد زیرا تامین کنندگان شروع به تمرکز بر تقاضای عظیم هوش مصنوعی می کنند

وضعیت «کمبود GPU» روایت‌های متعددی را در بازارها ایجاد کرده است، که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت، اما در حال حاضر، بیایید بررسی کنیم که شکست کمبود چگونه آشکار می‌شود. منابع زنجیره تامین گزارش می دهند که SKUهای Ada Lovelace انویدیا در خانواده گرافیکی GeForce RTX 40 ممکن است در ماه آینده با کمبود بازار مواجه شوند، زیرا تیم گرین خطوط تولید را “به شدت” محدود کرده است و عرضه تا 50 درصد کاهش یافته است. . از نظر SKUهای خاص، شایعه شده است که سری GeForce RTX 4070 و GeForce RTX 4060 بیشترین تأثیر را خواهند داشت.

اکنون، دیدگاه‌های مختلفی از منابع مختلف در مورد دلیل کمبود واقعی وجود دارد، اما تایوانی رسانه‌ها گزارش می‌دهند که NVIDIA شروع به تمرکز بر زنجیره تامین هوش مصنوعی خود با پیش‌بینی خط تولید Blackwell کرده است.

تامین‌کنندگانی مانند TSMC امکانات تولید خود را به سمت سروصدا کردن با هوش مصنوعی تغییر داده‌اند، به همین دلیل است که پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA Ada Lovelace “GeForce RTX 40” شاهد کاهش سطح عرضه بوده‌اند که باعث کمبود احتمالی شده است. گفته می شود که یک “اثر ازدحام” در زنجیره تامین ایجاد می شود و تنها راه برای جلوگیری از آن، به خطر انداختن محصولات سطح مصرف کننده است.

با این حال، ادعای جالب دیگری توسط منابع آسیایی وجود دارد، به ویژه BoardChannels از طریق (Harukaze5719)، که ادعا می کند NVIDIA شاهد کاهش GDDR6X بوده است. عرضه از سوی تولیدکنندگان حافظه مربوطه، به همین دلیل است که پردازنده‌های گرافیکی مصرف‌کننده ضربه خورده‌اند. گفته می‌شود که دسته GDDR6X دریافت‌شده توسط NVIDIA قبلاً «مشکلات کنترل کیفیت» داشت که باعث ایجاد گلوگاه در زنجیره تأمین شد و در نهایت تولید کلی را به خطر انداخت. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که این مشکل کوتاه مدت است و ادعا می‌کند که NVIDIA قبلاً آن را حل کرده است.

UDN وضعیت متفاوتی را در مورد سری GeForce RTX 4060 ذکر می کند، از جمله 4060 Ti و 4060 که در حال حاضر در عرضه اندک بوده اند و شاهد افزایش قیمت گسترده هستند که اکنون به کارت های رده بالاتر مانند RTX 4090، RTX 4080 و RTX گسترش یافته است. 4070. این کاهش عرضه برای جلوگیری از خروج بیش از حد موجودی نزدیک به راه‌اندازی نسل بعدی GPU “RTX 50 series” راه اندازی شد زیرا NVIDIA و شرکای آن با مشکلات زیادی در موجودی های قبلی RTX 30 “Ampere” مواجه بودند..

خروج از نسخه موبایل