حقوق بشر ابزار دست کشور‌های سلطه گر شده است

حقوق بشر ابزار دست کشور‌های سلطه گر شده است

۱۲:۳۸ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳

ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ابتدای این دیدار با تأکید بر اینکه حقوق بشر نباید ابزاری برای کشور‌های سلطه¬گر باشد، گفت: غزه، امروز نماد برجسته ای از تناقض برای کشور‌های مدعی حقوق بشر است، زیرا کشور‌های اروپایی در زمینه حقوق‌بشر برخورد‌های دوگانه دارند. جمهوری اسلامی ایران خود قربانی نقض حقوق بشر است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه ریشه¬های جنگ اوکراین و روسیه را باید در برخی تمایلات آمریکایی¬ها و حمایت کشور‌های اروپایی دنبال کنیم، گفت: شهید امیرعبداللهیان وزیرخارجه فقید جمهوری اسلامی ایران ازجمله افرادی بودند که برای میانجی‌گری پیشنهاد دادند، اما مورد پذیرش اوکراین قرار نگرفت؛ اعتقاد و باور ما این است که تمامیت ارضی تمام کشور‌ها باید مورد احترام قرار گیرد.

عزیزی تحریم‌ها علیه کشورمان را اقدامی ظالمانه خواند و افزود: سیاست خنثی‌سازی تحریم‌ها سال‌هاست که جزو وظایف مهم مسئولان جمهوری اسلامی ایران است. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: اگر کشور‌های اروپایی و آمریکا با رژیم‌صهیونیستی همراهی نکنند و رژیم‌صهیونیستی حق مردم فلسطین را به رسمیت بشناسد و دست از محاصره مردم غزه بردارد، مسئله فلسطین حل می¬شود.

همچنین در این دیدار بیرگیر ثورارینسون نماینده پارلمان ایسلند با تشکر از دعوت جمهوری اسلامی ایران از وی برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری، گفت: ماه گذشته به عنوان رئیس بخش سیاسی کمیته همکاری سیاسی امنیتی اروپا انتخاب شده است.

نماینده پارلمان ایسلند ضمن تشریح شرایط بغرنج درگیری در غزه، به تصویب قطعنامه‌ای در محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها و کشته شدن زنان و کودکان اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران یقیناً می‌تواند نقش حیاتی در کنترل شرایط بحرانی در غزه ایفا نماید.

گفتنی است؛ در این دیدار طرفین بر افزایش همکاری‌های پارلمانی و تقویت تعاملات در حوزه‌های کشتی‌سازی، شیلات، گردشگری و… تاکید کردند.

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل