«میشل اوباما» در قد و قواره ریاست‌جمهوری آمریکا نیست

«میشل اوباما» در قد و قواره ریاست‌جمهوری آمریکا نیست

۰۷:۰۰ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳

حمیدرضا اعتمادی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره احتمال حضور «میشل اوباما» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: میشل اوباما همسر باراک اوباما در فرآیند سیاسی در حد و قواره آن نیست که سیاست جدید آمریکا را دنبال کند و نمی‌تواند حضورش چندان جدی باشد.

اعتمادی تاکید کرد: حمایت آمریکایی‌ها از کامالا هریس برای آن است که هریس ذاتا هندی تبار است. معاون او نیز هندی تبار بود و این موضوع می‌تواند دلیل دیگری هم داشته باشد. دلیل آن است که چین رقیب اصلی آمریکا است.چین با هند چالش‌های سیاسی دارد و آمریکا می‌خواهد از طریق ارتباط قوی با هند یک جمعیت میلیاردی در جهان  را در مسیر سیاست‌های خود هم مسیر کند که هم در مقابل سیاست‌های چین عرض اندام کند و هم بتواند در آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه اعمال قدرت خود را نشان دهد.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: این اقدامات حد و اندازه میشل اوباما نیست، بلکه کامالا هریس شرایط بهتری از لحاظ فردی و ژنتیکی و ارتباط به دلیل اصلیت هندی بودن دارد.

وی بیان کرد:  در واقع استراتژیهای آمریکایی‌ها بر اساس راهبرد‌های دراز مدت، کوتاه مدت و میان مدت است. آن‌ها  به فرآیندی ۵۰ ساله فکر می‌کنند.امام خمینی جمله مهمی دارند و می‌فرمایند آمریکا برای ۵۰ سال آینده ایران برنامه و توطئه دارد.

اعتمادی اظهار کرد: ما اگر همین جمله امام را درک کنیم در واقع انتخاب کامالا هریس را درک می‌کنیم و مقابله با توطئه آمریکا را به عنوان اهداف خود می‌بینم.

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل