عنوان قهرمانی گرندپری بلژیک از راسل گرفته شد و به همیلتون رسید

عنوان قهرمانی گرندپری بلژیک از راسل گرفته شد و به همیلتون رسید

۰۰:۳۴ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳

چهاردهمین مرحله از فصل ۲۰۲۴ مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک قهرمانی جهان در پیست «اسپا» در شرق بلژیک برگزار شد و راسل راننده انگلیسی زودتر از سایرین از خط پایان عبور کرد.

پس از راسل، لوئیس همیلتون، دیگر راننده انگلیسی تیم مرسدس از خط پایان گذشت و اسکار پیاستری از مک‌لارن، سوم شد. با این حال یک مشکل فنی، برتری را از این راننده انگلیسی گرفت.    

خودروی جورج راسل در طول وزن‌کشی پس از پایان مسابقه ۱.۵ کیلوگرم سبک‌تر از حداقل حد مجاز (۷۹۸ کیلوگرم) بود. نمایندگان تیم مرسدس بنز آلمان در جلسه فنی اعتراف کردند که تمام مراحل وزن‌کشی درست انجام شده و این اشتباه تیم بوده است.

بر این اساس عنوان نخست این دور به لوئیس همیلتون هم تیمی اش رسید و اسکار پیاستری راننده مک‌لارن در گرندپری بلژیک دوم شد و شارل لکلرک راننده فراری جایگاه سوم را به دست آورد.

در رده‌بندی نهایی، مکس فرستاپن از ردبول (۲۷۵)، لاندو نوریس از مک‌لارن (۱۹۷) و شارل لکلرک از فراری (۱۷۴) اول تا سوم هستند.

گرندپری بعدی، ماه آینده در هلند برگزار خواهد شد.

جورج راسل در صفحه اجتماعی‌اش نوشت: این خبر قلب مرا شکست. ۱.۵ کیلوگرم وزن کم داشتیم و من از مسابقه محروم شدم. ما همه چیز را در این مسیر رها کردیم، اما افتخار می‌کنم که اول از خط پایان عبور کردم. ما با قدرتی تازه باز خواهیم گشت.

 

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل