اخبار روزاقتصاد

سناتور آمریکایی، لومیس، قانون ذخیره بیت کوین را پس از سخنرانی ترامپ رونمایی کرد

سناتور آمریکایی، لومیس، قانون ذخیره بیت کوین را پس از سخنرانی ترامپ رونمایی کرد

در بیت کوین 2024، سناتور سینتیا لومیس طرح دقیق تری را برای ذخیره استراتژیک بیت کوین برای تقویت دلار آمریکا و تقویت رهبری مالی جهانی آمریکا پیشنهاد کرد.

پس از روزها پیش بینی، سناتور ایالات متحده سینتیا لومیس سرانجام اعلام کرد قانون پیشنهادی خود برای ایجاد یک بیت کوین استراتژیک (BTC) ذخیره کنید. لومیس اظهار داشت که این پیشنهاد با هدف تقویت دلار آمریکا در برابر تورم و تقویت رهبری آمریکا در سیستم مالی جهانی است. 

این اعلامیه که دیروز، 27 ژوئیه، آخرین روز بیت کوین 2024 در نشویل منتشر شد، در میان موجی از احساسات طرفدار رمزارزها منتشر شد که توسط سخنرانی از رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ، که در آن حمایت قوی از صنعت ارزهای دیجیتال ابراز کرد. در اواخر سخنرانی خود، ترامپ همچنین طرحی را برای ایجاد یک ذخیره ملی بیت کوین در ایالات متحده فاش کرد، اما در مورد این پیشنهاد توضیحی نداد.

بیت کوین برای تقویت موقعیت جهانی دلار آمریکا

پس از اعلام ترامپ، لومیس روی صحنه آمد و توضیح داد که پیشنهاد ذخیره بیت کوین به دنبال تضمین موقعیت دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهان با گنجاندن بیت کوین در ذخایر استراتژیک کشور است. 

سناتور ایالت وایومینگ گفت: «ایجاد یک ذخیره استراتژیک بیت کوین، موقعیت دلار را به عنوان ارز ذخیره جهانی در قرن بیست و یکم به طور محکم تضمین می کند و تضمین می کند که ما همچنان رهبر جهانی در نوآوری مالی باقی می مانیم». 

برنامه او شامل وزارت خزانه داری ایالات متحده است که یک شبکه غیرمتمرکز از انبارهای بیت کوین امن ایجاد می کند، یک میلیون بیت کوین را در یک دوره معین به دست می آورد و این دارایی ها را برای حداقل 20 سال نگه می دارد. 

لومیس توضیح داد:

تنها استفاده مجاز از این ذخیره، پرداخت بدهی ملی است، با منابع مالی که از تنوع بخشیدن به صندوق های موجود فدرال رزرو و وزارت خزانه داری تامین می شود.

در سخنرانی خود، سناتور فوریت این ابتکار را با اشاره به چالش‌های اقتصادی پیش روی خانواده‌های آمریکایی و افزایش سطح بدهی این کشور برجسته کرد: 

«خانواده‌ها در سرتاسر وایومینگ و ایالات متحده در تلاش هستند تا با نرخ‌های تورم فزاینده و هزینه‌های بی‌سابقه همراهی کنند، در حالی که بدهی ملی ما به سطوح بی‌سابقه‌ای رسیده است. اکنون بیش از هر زمان دیگری، باید با تنوع بخشیدن به بیت کوین و تامین امنیت آینده اقتصادی خود، آینده روشن تری را برای نسل های آمریکایی خلق کنیم.”

ایالات متحده سناتور سینتیا لومیس، در حال سخنرانی در بیت کوین 2024 در نشویل در 27 ژوئیه

ترامپ وعده ذخیره ملی بیت کوین را می دهد

اعلام این سناتور بلافاصله پس از آن منتشر شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای ایراد سخنرانی مورد انتظار خود روی صحنه رفت. ترامپ که حاضران را یک ساعت منتظر نگه داشت – مشخصاً در حالی که تیم امنیتی او بررسی های نهایی را انجام می دادند – از این فرصت استفاده کرد تا تعهد خود را برای تبدیل ایالات متحده به رهبر جهانی در ارزهای دیجیتال تکرار کند.

نامزد جمهوری خواه برای رقابت ریاست جمهوری 2024 همچنین برنامه خود را برای ایجاد “ذخیره ملی استراتژیک بیت کوین” در صورت انتخاب اعلام کرد. 

او گفت که این سیاست را در دولت خود اتخاذ خواهد کرد که تمام بیت کوین را که در حال حاضر در اختیار ایالات متحده است و هر بیت کوینی که ممکن است در آینده به دست آورد، نگه دارد. سپس سکه های انباشته شده به عنوان هسته ذخیره استراتژیک ملی بیت کوین عمل خواهند کرد.

ترامپ همچنین قول داد که محیط نظارتی فعلی را اصلاح کند، از جمله برکناری رئیس فعلی کمیسیون بورس و اوراق بهادار، گری جنسلر، که به دلیل رویکرد تهاجمی خود نسبت به صنعت کریپتو مورد انتقاد قرار گرفته است.

اعلامیه های پشت سر هم از سوی ترامپ و لومیس، شتاب قابل توجهی را به گفتمان ارزهای دیجیتال تزریق کرده است که نشان دهنده تغییر بالقوه در رویکرد ایالات متحده به دارایی های دیجیتال است.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا