اخبار روز

انتخاب نهایی کابینه با پزشکیان است

انتخاب نهایی کابینه با پزشکیان است

۰۰:۰۵ ۰۷ مرداد ۱۴۰۳

محمد حسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره ملاک‌های مد نظر مقام معظم رهبری در انتخاب اعضای کابینه بیان کرد: با تقوا و متشرع بودن یکی از ملاک‌های انتخاب مسئولان است، اما این شرایط باید درباره کمیته‌های راهبردی هم صدق کند. 

قدیری ابیانه افزود: فرق آدم متشرع و غیر متشرع در این است که اگر فردی متشرع نباشد ممکن است برای ایجاد فساد وسوسه شود و صرفا هراسش از سازمان‌های دولتی باشد، اما اگر فردی متشرع باشد علاوه بر سازمان‌های نظارتی از خداوند نیز هراس دارد و احتمال ارتکابش به جرم کمتر است.

وی ادامه داد: مساله پاکدستی یکی از دیگر ملاک‌های مهم است که می‌توان این را از سوابق فرد در مسئولیت‌های پیشینش یافت کرد. اگر فردی در سابق پاکدست نبوده است نباید اکنون هم در سمت‌های حساس قرار بگیرد؛ زیرا ممکن است فساد خود را در سمت‌های جدید نیز ادامه دهد.

قدیری ابیانه افزود: این چیدمانی که آقای ظریف داشت و کمیته‌هایی که تشکیل شد کمتر ممکن است چنین ویژگی‌هایی را بتواند در درون افراد کابینه قرار دهد. البته آقای پزشکیان از گروه‌های اصولگرا نیز درخواست کرده تا افراد مدنظر خود را برای کابینه معرفی کنند و در نهایت نیز این او است که باید تصمیم نهایی را برای کابینه اخذ کند.

وی بیان کرد: به خصوص که در انتخابات تاکیدش بر پایبندی به مواضع جمهوری اسلامی ایران بود و خود را متدین میدانست و تاکید داشت که مطابق سیاست‌های کلان مقام معظم رهبری حرکت خواهد کرد. حال که مقام معظم رهبری ۱۲ معیار را در انتخاب افراد کابینه مورد تاکید قرار دادند آقای پزشکیان شایسته است که مطابق این معیار‌ها و وعده‌های خود افراد کابینه را تعیین کند؛ زیرا این اقدام به نفع خودش نیز هست. هدایت کشور با افراد صالح مقدور خواهد بود.

وی با اشاره به تاکید برخی برای حضور افراد صرفا اصلاح طلب در کابینه نیز بیان کرد: این افراد بیشتر در صدد کسب امتیاز به نفع خود هستند اگر برای انتخاب آقای پزشکیان تلاش کردند باید به وعده‌های او نیز وفادار باشند. به هرحال آقای پزشکیان باید بین وعده‌هایی که به مردم داده است با آنچه که افرادی بخاطر پست و مقام در نظر گرفند دست به انتخاب بزند و انشالله انتخاب درستی داشته باشد.

 

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا