اخبار روز

رفع زمین خواری در شهر‌های کشور به بیش از ۵۰ هکتار در شهر‌های کشور رسید

رفع زمین خواری در شهر‌های کشور به بیش از ۵۰ هکتار در شهر‌های کشور رسید

۱۲:۳۶ ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در حال حاضر باتوجه به قانون برنامه هفتم که زمینه را برای افزایش سطح مساحت مسکونی شهرها را فراهم کرده و بر افزایش سطح مساحت مسکونی در شهرها تاکید بسیاری شده است این در حالیست که همین افزایش سطح مساحت مسکونی زمینه ساز داغ شدن بساط زمین خواری در بسیاری از شهرها می شود که در این بخش دولت  و سازمان ملی زمین و مسکن بر جلوگیری از زمین خواری و جمع کردن بساط زمین خواران اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار داده است.

در همین زمینه ارسلان مالکی رئیس سازمان ملی زمین و مسکن در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  ۱۵۴ مورد تعرض به اراضی دولتی در تیر ماه امسال توسط یگان حفاظت این سازمان در سراسر کشور رفع تعرض شده است گفت:  مساحت این اراضی نزدیک به ۵۱ هکتار بوده  و در مورد اجرای احکام قطعی نیز در تیر ماه، ۲۳ مورد حکم قطعی به مساحت ۱۹۴ هکتار در کل کشور اجرا شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه  یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در مبارزه با زمین‌خواری در کشور نقش بسیار موثری دارد گفت:  نیروهای یگان حفاظت در تمام استان‌های کشور و به صورت شبانه‌روزی در حال حفاظت از اراضی دولتی هستند و عملکرد این نیروها بیشتر جنبه پیشگیرانه دارد.

وی با تاکید بر اینکه  بیشترین میزان رفع تعرض به اراضی دولتی را متعلق به استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان (ایرانشهر) و خوزستان بوده است گفت:  خوشبختانه در تیرماه هیچ مورد تعرضی به اراضی دولتی استان‌های اردبیل، زنجان و کهگیلویه و بویراحمد صورت نگرفته است.

مالکی گفت: در حال حاضر ارگان ها و یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در حوزه جلوگیری از زمین خواری اقدامات بسیار موثر و قابل توجهی انجام داده است که با توجه به تخصیص زمین رایگان این اقدامات بسیار مهم و حایز اهمیت بوده است.

خبرنگار: محبوبه کباری

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا