اخبار روزفناوری

مسئول ناسا حبوبات را برای حادثه موشکی اسپیس ایکس در اوایل این ماه می ریزد

مسئول ناسا حبوبات را برای حادثه موشکی اسپیس ایکس در اوایل این ماه می ریزد

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

در طول یک کنفرانس رسانه ای مروری بر ماموریت برای پرتاب آتی Crew Dragon به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)، مدیر برنامه ناسا برای برنامه تجاری خدمه بینش های بیشتری را در مورد دلایل ناهنجاری مرحله دوم SpaceX Falcon 9 در اوایل این ماه به اشتراک گذاشت. . این ناهنجاری منجر به زمین‌گیری موشک اسب کار اسپیس ایکس شد و این شرکت دیروز اعلام کرد که پس از تکمیل بررسی‌های لازم برای کمک به FAA برای تشخیص اینکه این گسل خطری برای ایمنی انسان ندارد، آماده است فردا دوباره پرواز کند.

این جلسه برای ماموریت Crew-9 ناسا و اسپیس ایکس، چهارمین پرتاب دراگون اسپیس ایکس در سال 2024 و چهل و پنجمین ماموریت دراگون به ایستگاه فضایی بین‌المللی تا به امروز بود.

SpaceX مرحله دوم آزمایش آتش داغ فالکون 9 را قبل از پرتاب فضانوردان ناسا به ISS انجام خواهد داد

در طی سخنان افتتاحیه خود، استیچ به اشتراک گذاشت که مرحله دوم برای ماموریت Crew 9 در حال حاضر در مک گرگور، تگزاس است، جایی که تا پایان این ماه دچار آتش سوزی داغ خواهد شد. این آزمایش تغییرات SpaceX را در طراحی مرحله دوم آن پس از ناهنجاری ارزیابی خواهد کرد. استیچ افزود که “ناسا گام به گام” تحقیقات اسپیس ایکس را با FAA دنبال کرده است. او شفافیت SpaceX در طول این فرآیند را ستود و بیان کرد که تیم‌های ناسا “در تحقیقات تعبیه شده اند” و تمام تغییرات ایجاد شده در موشک را پیگیری کرده‌اند.

بعداً، طی تماس، مسئول ناسا جزئیات بیشتری در مورد این ناهنجاری اضافه کرد. یک بیانیه مطبوعاتی SpaceX در اواخر عصر دیروز به اشتراک گذاشت که یک گیره معیوب در یک خط معنی در مرحله دوم منجر به شکست شد. اسپیس ایکس فاش کرد که این گیره در نهایت منجر به نشت اکسیژن مایع روی موشک شد که باعث خنک شدن اجزای موتور و آسیب دیدن آنها در طی یک سوختگی دوم شد.

سارا واکر، مدیر مدیریت ماموریت دراگون SpaceX، به اشتراک گذاشت که مکانی که در آن خطا رخ داد دارای “دو اتصال به جای یکی بود که توسط یک نیاز مشتری در یک ماموریت دیگر هدایت می شد.” SpaceX “آن را در آن پیکربندی برای این پرواز رها کرد“، که منجر به ایجاد شکاف کوچکی در ناحیه‌ای شد که در آن اکسیژن مایع از محفظه احتراق موشک جریان می‌یابد تا به حسگر اجازه دهد فشار را اندازه‌گیری کند. واکر اضافه کرد که این مکان “کمی بیشتر مستعد ارتعاش است زیرا این موشک گیمبال و شلیک می کند“، در نهایت منجر به نشت اکسیژن مایع و ایجاد ناهنجاری می شود.

Falcon 9 در مرحله دوم قابل مشاهده است سمت راست با تجمع یخ قبل از ناهنجاری. تصویر: SpaceX/X

Stich ناسا بر اساس توضیحات واکر ساخته شد و به اشتراک گذاشت که شواهد خوبی از “توجه به جزئیات مورد نیاز در پرواز فضایی است.” با بررسی جزئیات فنی، او بیان کرد که “SpaceX یک تغییر کوچک به یک مبدل متفاوت و متفاوت ایجاد کرد، یک مدیریت فشار مبدل داخلی برای این خط حسی خاص وجود داشت که به حس متصل شده بود خط.” این تغییرات “احتمالا” بدون اینکه “ندانستم دقیقاً چقدر این ناحیه نسبت به لرزش حساس است. و، اوم، و نحوه اتصال عایق و نحوه اتصال این گیره انجام شده است. “

در حالی که اسپیس ایکس گیره را برداشت و تجزیه و تحلیل کرد، استیچ نشان داد که در حالی که آنالیز روی سطح خوب به نظر می‌رسد، ترکیبی از عوامل، مانند مواد مورد استفاده و ساخت لوله، عوامل مهمی برای این حادثه هستند. با این حال، این مقام ناسا تا آنجا پیش رفت که به اشتراک گذاشت که حتی آژانس او ​​نیز “تغییرات را بررسی کرده و ما هیچ مشکلی در سمت ناسا ندیدیم.”

d985d8b3d8a6d988d984 d986d8a7d8b3d8a7 d8add8a8d988d8a8d8a7d8aa d8b1d8a7 d8a8d8b1d8a7db8c d8add8a7d8afd8abd987 d985d988d8b4daa9db8c d8a7 66a3f7716ac40

او اسپیس ایکس را به خاطر “بازگشت و نگاه کردن به این منطقه و هر قسمت دیگری از خودرو که ممکن است مشکل مشابهی داشته باشد” را با اجرای تست های صلاحیت ستایش کرد. مشابه کاری که قبلا انجام داده بود، اما “شاید بدون انجام آزمایش کامل” باید انجام می شد.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا