اپل در حال توسعه تراشه های 5G خود در برابر کوالکام برای آیفون 17 اسلیم و آیفون SE 4 است.

اپل در حال توسعه تراشه های 5G خود در برابر کوالکام برای آیفون 17 اسلیم و آیفون SE 4 است.

اپل در حال توسعه مودم‌های 5G خود برای استقلال از کوالکام است و احتمالاً این تراشه‌ها در سال آینده با عرضه سری آیفون 17 معرفی خواهند شد. این احتمال وجود دارد که این شرکت بتواند این تراشه را در کنار آیفون SE 4 معرفی کند که گمان می‌رود اوایل سال آینده وارد بازار شود. این شرکت از سال 2018 روی مودم های 5G سفارشی خود کار می کند و در حال اجرا است. با تاخیر برای مدتی طولانی، احتمالاً به دلیل مشکلات فنی در کارکرد فناوری.

اپل در حال کار بر روی مودم های 5G خود برای جایگزینی کوالکام به عنوان تامین کننده اصلی خود، می تواند با آیفون SE 4 و آیفون 17 اسلیم معرفی شود

پروژه مودم 5G اپل ممکن است در حال شکل گیری باشد، زیرا ممکن است با سری آیفون 17 در سال آینده و آیفون SE 4 که شایعه شده در اوایل سال آینده در بهار عرضه می شود، رونمایی شود. مینگ چی کو، تحلیلگر اپل در مقاله کوتاه در X، بیان می‌کند که انتظار می‌رود این شرکت دو مدل از آیفونی که دارای مودم جدید 5G خواهد بود.

اخیراً شایعه شده بود که آیفون 17 اسلیم یک مدل مستقل خواهد بود و جایگزین مدل پلاس در خط تولید نخواهد شد و اگر این اخبار اهمیت زیادی داشته باشد، ممکن است با مودم 5G سفارشی اپل همراه شود. این بدان معنی است که این دستگاه یک پروژه آزمایشی جدید برای اپل خواهد بود تا ببیند بازار چگونه به طراحی گوشی پاسخ می دهد. در کنار مدل باریک، آیفون SE 4 نیز انتظار می‌رود که کوالکام را با مودم طراحی شده توسط اپل جایگزین کند. .

این بدان معناست که سری معمول آیفون 17، که شامل مدل‌های «Pro» می‌شود، به مودم‌های 5G کوالکام ادامه خواهد داد. این شرکت می‌تواند به دنبال آزمایش این فناوری در زمان‌های اولیه باشد و زمانی که کاملاً آماده شد، در سال‌های آینده روی همه مدل‌های آیفون عرضه خواهد شد. شواهد پشت این رویکرد این است که این شرکت قبلاً قراردادی با کوالکام برای تامین مودم های 5G امضا کرده است که تا سال 2026 ادامه خواهد داشت.

اگر قرار باشد این توافق به پایان برسد، ممکن است شاهد استفاده اپل از مودم‌های 5G کوالکام تا زمان عرضه آیفون 18 باشیم و پس از آن می‌توانست به تراشه‌های طراحی شده سفارشی خود روی بیاورد، اما عرضه خواهد شد. با iPhone SE 4 و iPhone 17 Slim تدریجی خواهد بود. . اپل در حال حاضر بیشتر تجارت مودم اینتل را تصاحب کرده است و به ساخت فناوری در بالای آن ادامه داده است. مودم‌های 5G کوالکام هزینه زیادی برای اپل دارند و این می‌تواند دلیلی باشد که می‌خواهد تغییر کند. در این مرحله مشخص نیست که مودم‌های 5G اپل چه دستاوردهایی دارند.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل