طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت سراب تا یک ماه اینده وارد فاز اجرایی می‌شود

طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت سراب تا یک ماه اینده وارد فاز اجرایی می‌شود

۲۰:۲۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳

موثقی نیا در نشست بررسی راهکار‌های تسریع در عملیات اجرایی این طرح با اشاره به نیاز کشور به مواد آلومینیوم و کاربرد آن در صنایع مختلف گفت استحصال این ماده معدنی پس از ۲۰ سال به همت متخصصین داخلی در خرداد ماه امسال با موفقیت به ثبت رسید و تلاش می‌کنیم احداث این کارخانه در کوتاه‌ترین زمان عملیاتی شود.

نماینده مردم سراب نیز با تاکید بر ضرورت شتاب در مراحل احداث کارخانه گفت: این طرح مطالبه ۳۰ ساله مردم این شهرستان است و امیدواریم با تست موفق تولید پودر آلومینا به روش خشک سازمان ایمیدرو به تعهدات خود عمل نموده و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نیزروند احداث ان را تسریع کند.

نصیرپور افزود: در این جلسه مقرر شد تا ۱۱ مرداد ماه قرارگاه خاتم الانبیا جهت اجرا برنامه زمانبدی خود را ارائه کرده و پس از ۲ هفته کاری و باز طراحی سازمان ایمیدرو این طرح تا یک ماه اینده بصورت قطعی وارد فاز عملاتی شود.

در این جلسه فرماندار سراب نیزگفت: تمام زیر ساخت‌های این پروژه از جمله پست ۲۳۰ کیلو ولتی و مخزن ۳۰ هزار مترمکعبی در محل سایت کارخانه فراهم شده است.

جهانی افزود: با راه اندازی فاز اول کارخانه نفلین سینیت سراب سالانه ۷۰ هزار تن پودر الومینا ۶۰ هزار تن نمک‌های صنعتی و ۳ میلیون تن سیمان تولید خواهد شد و برای ۸۰۰ نفر بصورت مستقیم فرصت شغلی فراهم می‌شود.

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل