اپل در نهایت QLC NAND Flash را به کار می‌گیرد که به آن اجازه می‌دهد آیفون‌های مختلفی را با فضای ذخیره‌سازی تا 2 ترابایت عرضه کند، انتقال ممکن است تا سال 2026 اتفاق بیفتد.

اپل در نهایت QLC NAND Flash را به کار می‌گیرد که به آن اجازه می‌دهد آیفون‌های مختلفی را با فضای ذخیره‌سازی تا 2 ترابایت عرضه کند، انتقال ممکن است تا سال 2026 اتفاق بیفتد.

بالاترین حافظه داخلی آیفونی که اپل تا به حال عرضه کرده است 1 ترابایت است، اما از آنجایی که هوش مصنوعی، نیازهای ویدیویی، به‌روزرسانی‌های داده برنامه‌ها و بسیاری از دسته‌های دیگر نیازمندی‌های ذخیره‌سازی آن‌ها را افزایش می‌دهند، این شرکت باید راه‌هایی برای افزایش این مقدار بیابد. . یکی از شرکت های تحقیقاتی معتقد است که اپل در این تلاش موفق خواهد بود که به QLC یا فلش NAND سلول چهار سطحی روی بیاورد. با این حال، انتظار نمی رود این انتقال به این زودی اتفاق بیفتد، زیرا اولین مدل های دارای فضای ذخیره سازی تا 2 ترابایت می توانند در سال 2026 عرضه شوند.

سری آیفون 18 می تواند اولین گوشی اپل باشد که تا 2 ترابایت حافظه داخلی را به نمایش می گذارد، اما تغییر به فلش QLC NAND دارای اشکالاتی خواهد بود

این اولین بار نیست که اپل از معرفی فلش QLC NAND به آیفون های خود خبر می دهد. این غول فناوری قبلاً گفته بود این فناوری را به سری آیفون 14 خواهد آورد، و زمانی که این ادعاها محقق نشد، گزارش شد که شرکت در حال کار بر روی فلش مموری QLC برای خانواده آیفون 16 آینده. اکنون، TrendForce بر این باور است که این نوع ذخیره‌سازی جایگزین TLC (سلول سه‌سطحی) موجود در آیفون‌ها خواهد شد تا به اپل این امکان را بدهد که حافظه داخلی آن را به ۲ ترابایت افزایش دهد. متأسفانه، در حالی که QLC از TLC متراکم تر است، از دومی کندتر است.

همچنین، از آنجایی که سلول های بیشتری در یک سلول وجود دارد، دوام کمتری دارند، به این معنی که چرخه های نوشتن کمتری را نسبت به TLC انجام می دهند. خوشبختانه، قبل از اینکه فلش QLC NAND به فرسودگی نزدیک شود، خریداران احتمالاً آیفون جدیدی را ارتقا خواهند داد. انتظار می‌رود اپل تغییرات مختلفی را در آیفون 18 ایجاد کند، مانند وارد کردن سامسونگ به تامین سنسورهای دوربین 48 مگاپیکسلی، انحصار سونی را در معرض خطر قرار می دهد و احتمالاً اولین SoC 2 نانومتری خود را به لطف کمک TSMC معرفی می کند.

اپل همچنین در حال بررسی نحوه ذخیره مدل‌های زبان بزرگ (LLM) است استفاده از NAND flash به جای RAM، که به شرکت اجازه می دهد تا دستورات زیادی را بر روی بسیاری از ماشین ها اجرا کند، بنابراین انتقال به فلش QLC NAND می تواند در این مورد کمک کند. در حال حاضر، هوش اپل< /a> برای اجرای ترکیبی از ویژگی‌های هوش مصنوعی روی دستگاه و مبتنی بر ابر، به یک موتور عصبی توانا و حداقل ۸ گیگابایت رم نیاز دارد.

در حالی که اپل دلایل مختلفی برای ارتقای حداکثر پشتیبانی آنبورد دارد، باور اینکه رقبای این غول کالیفرنیا مانند گوشی‌های اندرویدی مختلف نخواهند رفت سخت نیست. سازندگان سعی می کنند به هر طریقی که می توانند یکدیگر را یکی کنند.

منبع خبر: TrendForce

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل