تحریم‌های جدید آمریکا علیه چین به اتهام همکاری با کره شمالی

تحریم‌های جدید آمریکا علیه چین به اتهام همکاری با کره شمالی

۲۰:۲۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳

یک شبکه مستقر در چین به اتهام حمایت از کره شمالی در ساخت موشک‌های بالستیک و پیشبرد برنامه فضایی‌اش تحت تحریم وزارت خزانه‌داری ایالات متحده قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ۶ فرد و پنج شرکت چینی که در این شبکه موسوم به «شی کیانپی» فعالیت داشتند در فهرست تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفتند. این افراد و شرکت‌ها به تهیه اقلامی در حمایت از برنامه‌های تسلیحاتی و فضایی کره شمالی متهم شده‌اند؛ برنامه‌هایی که مورد تحریم شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار دارد.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحد مدعی شد کره شمالی برای پیشبرد برنامه‌های خود به شبکه‌ها و شرکت‌های خارجی تکیه می‌کند تا تجهیزات و قطعات موردنیاز خود را تأمین کند.

به ادعای این وزارتخانه، کشور‌های ثالث این قطعات را از تولیدکنندگان بین‌المللی خریداری کرده و سپس آنها را به کره شمالی ارسال می‌کنند؛ اقدامی که موجب می‌شود تولیدکنندگان از اینکه این قطعات در نهایت در برنامه‌های تسلیحاتی پیونگ‌یانگ به کار گرفته خواهند شد، مطلع نباشند.

همچنین به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، چهار شرکت از این پنج شرکت در حوزه فناوری‌های دیجیتال فعالیت دارند و فعالیت شرکت پنجم در حوزه فلزات است. همچنین وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است «شی کیانپی» در واقع نام یک شهروند چینی است که نقش پررنگی در مدیریت این شبکه دارد.

منبع: ایسنا

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل