انویدیا در سال 2025 سرورهای بلک ول “GB200” را به ارزش 210 میلیارد دلار عرضه می کند.

انویدیا در سال 2025 سرورهای بلک ول “GB200” را به ارزش 210 میلیارد دلار عرضه می کند.

انتظار می‌رود سرورهای هوش مصنوعی Blackwell “GB200” NVIDIA شاهد افزایش عظیمی در محموله‌ها با افزایش تقاضا به سطوح جدید باشند.

نسل بلک ول انویدیا در حال تبدیل شدن به “موفق ترین” در تاریخ شرکت است، زیرا صنعت علاقه زیادی به قدرتمندترین تراشه هوش مصنوعی جهان نشان می دهد

به نظر می رسد محصول Blackwell قرار است به “موفق ترین” محصول NVIDIA تبدیل شود. گزارش‌های صنعتی جدید اشاره می‌کنند که جدیدترین محصولات هوش مصنوعی انویدیا حجم سفارش‌های عظیمی را به خود جذب کرده‌اند و تقاضا تا سال 2025 همچنان قوی خواهد بود. مورگان استنلی، محقق مشهور بازار، ادعا کرده است که زنجیره تامین جهانی شاهد هجوم سفارش‌های بالاتر از این صنعت خواهد بود. با NVIDIA بیشترین سهم را در اختیار گرفته است.

گفته شده است که با افزایش تقاضا برای سرورهای GB200 AI NVIDIA، تامین‌کنندگان تایوان مانند Quanta، Foxconn، و Wistron عملکرد مالی خواهند داشت که احتمالاً بهتر از انتظارات خواهد بود و از نظر ارقام، انتظار می‌رود Team Green بین 60000 تا 70000 دستگاه از این محصول را ارسال کند. سرورهای GB200 AI NVIDIA، و با توجه به اینکه یک سرور گزارش شده است که برای هر واحد حدود 2 تا 3 میلیون دلار هزینه دارد، این بدان معناست که تیم گرین حدود 210 میلیارد دلار از سرورهای Blackwell همراه خواهد داشت، آن هم در یک سال.

علاوه بر این، با توجه به اینکه انتظار می‌رود GB200 NVIDIA در پیکربندی‌های مختلف معرفی شود، مانند NVL72 و NVL36. گزارش شده است که NVIDIA انتظار دارد علاقه بیشتری به همتایان نسبتاً پایین‌تر در سری سرورهای Blackwell AI داشته باشد. با توجه به اینکه استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی بیشتری وارد صنعت شده‌اند و دلایل اقتصادی محدودی دارند، انتخاب رک‌هایی مانند NVL36 مناسب‌تر و مؤثرتر است.

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، با اولین حضور بلک‌ول در بازارها تا سه ماهه چهارم 2024، تیم گرین قرار است ارقام درآمدی هنگفتی به دست آورد که احتمالاً انتظارات و حتی رکوردهایی را که شرکت با نسل هاپر خود ایجاد کرده بود، شکست.

>

سفارشات CoWoS انویدیا در حدود 340000 قطعه برای سال آینده می چرخد ​​که نشان می دهد تقاضا بسیار زیاد است و از آنجایی که هیچ سفارش معوقه “ظاهری” در بازارها وجود ندارد. ما مطمئناً در آستانه طلای بعدی هستیم.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیسبوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل