فاش شد: چه چیزی باعث فشار فروش بیت کوین می شود

فاش شد: چه چیزی باعث فشار فروش بیت کوین می شود

بر اساس یک گزارش جدید، ETF ها و صرافی های بیت کوین اکنون تا هشت برابر بیشتر از ماینرها تأثیر دارند.

فشار فروش از سوی ماینرها با هر نصف کردن کاهش می‌یابد. ، یک تحلیل جدید از Glassnode می گوید.

در همین حال، صرافی‌های متمرکز و ETF اکنون تا هشت برابر بیشتر تأثیر دارند – تصویری قدرتمند از چگونگی تغییر بازار.< /p>

منبع: اینستاگرام

این نمودار به توضیح آنچه در حال تغییر است کمک می کند. بزرگترین مجموعه بیت‌کوین که توسط Glassnode نظارت می‌شود، در CEX قرار دارد.

این مقدار به سه میلیون بیت کوین می رسد، یا تقریباً یکی از هفتم کل عرضه ای که تا به حال وجود خواهد داشت.

همچنین دیدن این که 11 شرکتی که بر اساس قیمت نقدی بیت کوین وجوه قابل معامله در مبادلات صادر کرده اند، از ژانویه تا کنون محبوبیت زیادی پیدا کرده اند، جالب است.

آنها در مجموع اکنون 887000 بیت کوین را از طرف سرمایه گذاران نگه می دارند، به این معنی که در روزهایی که جریان خروجی قابل توجهی وجود دارد، فشار فروش بیشتری ایجاد می کنند.

وقتی ذخایر عظیم ساتوشی ناکاموتو خارج شد از این معادله، ماینرها در حال حاضر حدود 705000 بیت کوین دارند.

گلاس‌نود می‌گوید که زمان بسیار چالش‌برانگیزی برای قیمت بیت‌کوین بوده است — با دولت آلمان بارگذاری نزدیک به 50000 BTC ظرف چند هفته. با این حال، اشاره کرد:

“اکثریت در یک پنجره بسیار کوتاه بین 7 و 10 ژوئیه توزیع شد، جایی که بیش از 39.8 هزار بیت کوین از کیف پول های برچسب دار خارج شد. جالب اینجاست که این سمت فروش پس از پایین آمدن بازار در حدود 54000 دلار رخ داد – که نشان می‌دهد اخبار پیشرو بازار است.

Glassnode

منبع: Glassnode

در حالی که به سرمایه گذاران روزمره مربوط می شود، فروش ارزهای دیجیتال توسط دولت نسبتاً نادر است.

گرچه انتظار نمی رود که ETF ETF وال استریت می تواند تقریباً به اندازه همتایان خود در بیت کوین تقاضا داشته باشد، می تواند تأثیر زیادی بر عملکرد اتر داشته باشد.

و با توجه به اینکه عرضه قبلاً از طریق staking به میزان قابل توجهی فشرده شده است، می توانیم ببینید مقدار ETH در گردش به سرعت به سرعت کاهش می یابد.

Glassnode در ادامه خاطرنشان کرد که در مقایسه با بیت کوین، به نظر می رسد “علاقه قابل توجهی کمتر” برای اتر نسبت به دوره صعودی در سال 2021 وجود داشته است، زمانی که جریان های مبادله روزانه ETH تقریباً در حد BTC بود.

“این نشان می‌دهد که میزان علاقه سوداگرانه در سال 2024 نسبتاً کم شده است، و با عملکرد ضعیف‌تر ETH نسبت به BTC از زمان پایین‌ترین دوره سال 2022 مطابقت دارد.”

Glassnode

با بازگشت به بیت‌کوین، دیدن این که تعداد HODLers در سود «قوی» باقی مانده است، جالب است – حتی زمانی که فروش‌های دولتی آلمان شاهد آن بود که بزرگترین ارز دیجیتال جهان به پایین‌ترین حد خود یعنی ۵۳۵۰۰ دلار رسید. در آن مرحله، تخمین‌های گلاسنود نشان می‌دهد که حدود 25 درصد از سکه‌ها با ضرر غیرقابل تحقق مواجه شده‌اند، به این معنی که اکنون ارزش آن‌ها کمتر از آنچه سرمایه‌گذاران برای آنها پرداخت کرده‌اند، دارند.

“این نشان می‌دهد که میزان علاقه سوداگرانه در سال 2024 نسبتاً کم شده است، و با عملکرد ضعیف‌تر ETH نسبت به BTC از زمان پایین‌ترین دوره سال 2022 مطابقت دارد.”

Glassnode

این روایت زمانی جالب‌تر می‌شود که روی به اصطلاح «دارندگان کوتاه‌مدت» بزرگ‌نمایی می‌کنید، زیرا 66 درصد از بیت‌کوینی که آنها در اختیار داشتند در این مدت قرمز شده است – یکی از بزرگترین کاهش‌هایی که تاکنون ثبت شده است.< /p>

“برای گروه مخالف، دارندگان بلندمدت، آنها تغییر ناچیزی را در نسبت عرضه خود در سود تجربه کرده‌اند. این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران نسبتا کمی از ارتفاعات گاو نر ۲۰۲۱ هنوز سکه‌های خود را حفظ کرده‌اند.»

Glassnode

در حال حاضر دولت آلمان به پایان رساندن قیمت بیت کوین به قیمت بیت کوین بهبود چشمگیری داشته است – با این که بیت کوین بلافاصله پس از جو بایدن خارج شدن از رقابت ریاست جمهوری.

تحلیلگران این را به “تسکین” تشبیه کرده‌اند که بدترین فشار فروش به پایان رسیده است، اما کاهش حجم معاملات در طول ماه‌های تابستان می‌تواند همچنان چالش‌برانگیز باشد.

اکنون همه نگاه‌ها به این معطوف است که آیا بیت‌کوین می‌تواند سد مهم روانی 70000 دلاری را از بین ببرد – سطحی که از ژوئن تاکنون به آن نرسیده است.

فراتر از آن، چالش بزرگ‌تر فراتر رفتن از بالاترین قیمت 73750 دلاری است که در 14 مارس 2014 ایجاد شد.

ثبت یک رکورد جدید در اینجا بیت کوین را به دورانی از قلمرو بی سابقه باز می گرداند – و این حرکت بدون شک منجر به افزایش مجدد جریان های ورودی ETF خواهد شد.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل