طبق گزارش ها، سامسونگ برای دستیابی به قدرت چانه زنی بهتر نسبت به کوالکام، به سراغ مدیاتک با ابعاد 9300+ برای سری گلکسی تب اس 10 خود می رود.

طبق گزارش ها، سامسونگ برای دستیابی به قدرت چانه زنی بهتر نسبت به کوالکام، به سراغ مدیاتک با ابعاد 9300+ برای سری گلکسی تب اس 10 خود می رود.

بر اساس گزارش‌ها، Galaxy Tab S10+ و Galaxy Tab S10 Ultra در ماه آگوست وارد تولید انبوه می شود، و انتظار می رود سامسونگ از Dimensity 9300+< مدیاتک استفاده کند. /a> برای اولین بار در خانواده تبلت های پرچمدار خود. از آنجایی که کوالکام به افزایش قیمت چیپست خود ادامه می دهد، غول کره ای باید به دنبال جایگزین هایی برای کاهش هزینه قطعات خود یا ادامه کاهش حاشیه سود در هر فروش باشد. همانطور که اتفاق می‌افتد، یک گزارش بیان می‌کند که سامسونگ با همکاری با MediaTek، قدرت چانه‌زنی بیشتری نسبت به Qualcomm به دست خواهد آورد، شاید تا حدی که کوالکام محموله‌های Snapdragon خود را با قیمت پایین‌تری ارائه می‌کند.

هزینه‌های 18 درصدی تولید گوشی‌های هوشمند سامسونگ در سال 2023 به دلیل استفاده از چیپ‌ست‌های Qualcomm به تنهایی بود، انتقال به MediaTek باید این رقم را کاهش دهد

همانطور که توسط The Korea Economic Daily گزارش شده است، برخی از ناظران صنعت معتقدند که Dimensity 9300+ گزینه بسیار بهتری برای استفاده در سری Galaxy Tab S10 است زیرا عملکرد بهتری نسبت به Snapdragon 8 Gen 3 دارد و طبق گزارش ها 10 درصد ارزان تر از آن است. دومی با توجه به اینکه انتظار می رود اسنپدراگون 8 نسل 4 و دیمنسیتی 9400 آینده از فرآیند 3 نانومتری N3E TSMC بهره ببرند، این فرصتی در سطح پلاتینیوم برای مدیاتک است تا قابلیت های SoC خود را به نمایش بگذارد و سامسونگ را تشویق کند تا با چیپست های پرچمدار خود با چیپست های پرچمدار خود به صورت درازمدت همکاری کند. در حال انتقال به گوشی های ممتاز شرکت.

قبلا شایعه شده بود که سامسونگ در حال تست یک چیپست MediaTek بدون نام است. برای سری آینده Galaxy S25 خود، با اطلاعات به روز شده ای که ادعا می کند سیلیکون مورد نظر Dimensity 9400 بود. یک منبع نیمه هادی اعلام کرده است که اگر سامسونگ به افزایش وابستگی خود به کوالکام ادامه دهد، موقعیت قدرت خود را از دست خواهد داد و مدیاتک متحد ایده آل سامسونگ است اگر بخواهد اهرم چانه زنی خود را افزایش دهد.

“اگر اتکای خود به کوالکام را افزایش دهد، قدرت چانه زنی خود را در مذاکرات قیمت از دست خواهد داد. مدیاتک کارت خوبی است که سامسونگ می تواند از آن به عنوان اهرم فشار در مذاکرات با کوالکام استفاده کند.”

استفاده از چیپست های کوالکام هزینه های تولید گوشی های هوشمند سامسونگ را 18.1 درصد در سال 2023 افزایش داد که نسبت به 12.8 درصد در سال 2022 افزایش یافت. خوشبختانه، راه اندازی Exynos 2400 برای Galaxy S24 به کاهش این هزینه کمک کرده است، اما از آنجایی که سامسونگ در حال آماده شدن برای تولید انبوه است. Exynos 2500 برای گلکسی S25، بازده پایینی دارد. تحلیلگر Ming-Chi Kuo قبلاً اظهار داشت که این شکست سامسونگ را مجبور می کند تا چیپست رده بالای خود و به طور انحصاری از Snapdragon 8 Gen 4 در پرچمداران آینده استفاده کنید. خوشبختانه، این شرکت می تواند در قالب مدیاتک یک آستین در آستین داشته باشد.

منبع خبر: The Korea Economic Daily

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل