انتفاع ۲۰ هزار میلیارد تومانی معاونت علمی از محل اجرای قانون جهش

انتفاع ۲۰ هزار میلیارد تومانی معاونت علمی از محل اجرای قانون جهش

۲۳:۵۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳

روح الله دهقانی فیروزآبادی امشب در رویداد ملی غزال‌های دانش بنیان گفت: من ۲۲ ماه است که در معاونت علمی هستم و شاهدم که کار بسیار سختی است.

وی با اشاره به اقدامات ۴ دوره معاونان علمی از زمان دکتر واعظ زاده که سنگ بنای اکوسیستم فناوری و دانش بنیان را در کشور کاشت تا دکتر ستاری، اظهار کرد: زیست بوم فناوری کشور مدیون فردی است که ۹ سال زحمت کشیده و ایشان آقای دکتر ستاری است و در دوره ایشان هزاران شرکت دانش‌بنیان شکل گرفتند.

دهقانی فیروزآبادی افزوذ: دستاورد ارزشمند قانون جهش تولید دانش بنیان مدیون دوستانی است که زحمات زیادی کشیدند. معاونت علمی امسال بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان از منابع مالی این قانون می‌تواند بهره‌مند شود.‌ 

وی گفت: بابت قصورها در معاونت علمی از همه عذرخواهی می‌کنم و بابت کارهای انجام شده از مدیران معاونت علمی تشکر می‌کنم.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: با تمام وجودم آرزو می‌کنم دولت چهاردهم موفق‌ترین دولت آینده باشد تا رنج مردم کاسته شود. 

وی گفت: ما وظیفه داریم در هر ساختار و قالبی کمک کنیم دولت موفق باشد و امیدوارم معاون علمی جوان باشد، از نظر فناوری و علمی توانمند باشد و درک درستی از اقتصاد بنگاه داشته باشد، نگاه سیاسی نداشته باشد و آینده درخشانی از نسل آینده معاونت علمی برجای بگذارد.

در ایران اخیرا و به همت معاونت توسعه شرکت‌های دانش بنیان و پس از چندین ماه کار مطالعاتی شرایطی برای شناسایی غزال های دانش‌بنیان ابداع و تعریف شده، به طوریکه این مجموعه ها از یک سطحی بزرگتر هستند، ۲۰۰ نفر نیروی انسانی دارند و فروش سالیانه آنها ۲۰۰ میلیارد تومان است و در روند ۳ تا ۵ سال، روند خوبی را پشت سر نهاده اند.

در این مراسم ضمن رونمایی از برنامه ملی توسعه و حمایت از غزال‌های دانش‌بنیان، ۱۲ غزال دانش بنیان معرفی شدند و به شکل نمادین به اولین و ۱۰ هزارمین شرکت دانش بنیان جایزه و لوح یادبود اعطا شد.

در این مراسم از ۱۲ شرکت غزال همچنین از ده هزارمین شرکت دانش‌بنیان در زمینه تولید گاز دی اکسید کربن از پسماند پالایشگاهی تقدیر شد.

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل