یک چاشنی خوشمزه و ترش برای غذا + طرز تهیه

یک چاشنی خوشمزه و ترش برای غذا + طرز تهیه

۱۴:۴۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳

همانطور که می‌دانید رب یکی از مهمترین چاشنی‌ها برای غذا‌های ایرانی است که در بسیاری از خورشت‌ها و غذا‌ها برای مزه دار کردن از آن استفاده می‌شود. رب گوجه فرنگی، رب انار، رب آلوچه، رب زغال اخته، رب زرشک و… انواع رب‌هایی هستند که برای تهیه غذا از آن استفاده می‌شود که پر مصرف‌ترین آنها رب گوجه فرنگی است. رب آلو یکی از انواع رب‌های پرکاربرد و خوشمزه است که برای تهیه انواع خورش، مرغ و… از آن استفاده می‌شود و یا اگر عاشق ترشیجات هستید، می‌توانید آن را به تنهایی سرو کنید. رب‌های بازاری معمولا دارای مواد نگهدارنده هستند و شما می‌توانید در منزل با روشی آسان یک شیشه رب آلوی خوشمزه درست کنید، پس در ادامه این مطلب با آموزش رب آلو همراه ما باشید.

مواد لازم

آلو قرمز: ۲ کیلو

آب: ۱ لیوان

نمک: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای درست کردن این رب آلوی خوشمزه ابتدا آلو‌ها را داخل یک قابلمه بریزید و آب را به آن اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت اجاق گاز بگذارید و شعله را زیاد کنید. صبر کنید آلو شروع به جوشیدن کند و ده دقیقه بعد اجاق گاز را خاموش کنید. آلو‌ها را داخل صافی بریزید و با پشت قتشق یا دست آلو‌های پخته را خوب له کنید تا آب صاف آن خارج شود. حالا آب صاف آلو را دوباره داخل قابلمه بریزید و چند ثانیه با گوشتکوب برقی بزنید تا یکدست شود.

در مرحله بعد دوباره قابلمه را روی حرارت متوسط اجاق گاز بگذارید و صبر کنید تا مواد به جوش بیاید. حتما کف روی قابلمه را بگیرید. بعد از اینکه رب کمی جوشید، نمک را اضافه کنید و صبر کنید تا رب با حرارت کم بجوشد و کم کم به غلظت برسد. وقتی رب غلیظ شد و آب اضافه داخل قابلمه کشیده شد، اجاق گاز را خاموش کنید. اجازه بدهید رب آلو کاملا خنک شود، سپس رب خنک شده را داخل شیشه‌های خشک و تمیز بریزید و درب شیشه را ببندید. حتما رب آلو را داخل یخچال نگهداری کنید، نوش جان

منبع: برترین ها

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل