اعلام نتایج مسابقه‌های ورزشی دانش‌آموزان مدارس استثنایی کشور در اصفهان

اعلام نتایج مسابقه‌های ورزشی دانش‌آموزان مدارس استثنایی کشور در اصفهان

۰۶:۳۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان گفت: این مسابقات در ۲ رشته «دو و میدانی» با انواع مختلف آن و همچنین «گویرانی» برای دانش‌آموزان نیاز ویژه از ۲۹ تیر تا یکم مرداد جاری در پنج سالن ورزشی در اصفهان برگزار شد.

روح‌الله خزایی  هدف از برگزاری این مسابقات را ترغیب دانش‌آموزان استثنایی به فراگیری مهارت‌های اجتماعی و تعامل با یکدیگر عنوان‌کرد.

او گفت: بسیاری از دانش‌آموزان نیاز ویژه در رشته‌های ورزشی و هنری دارای استعداد‌های خاصی هستند که در قالب برگزاری این رویداد‌ها شناسایی می‌شوند.

خزایی  نتایج بیست و چهارمین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان نیاز ویژه مدارس استثنایی کشور را به شرح زیر اعلام کرد:

رشته «گویرانی»
در این مسابقات که تیم‌هایی از ۹ استان به رقابت پرداختند استان تهران، مقام نخست را کسب کرد و استان‌های البرز و فارس به ترتیب دوم و سوم شدند.

«رشته دوومیدانی» – پرتاب وزنه

ابوالفضل مهرابی دانش‌آموز هرمزگانی قهرمان پرتاب وزنه کم‌توان مسابقات دو و میدانی مدارس استثنایی کشور شد و علی‌اصغر فوادیان دانش‌آموز سمنانی در جایگاه دوم قرار گرفت و محمدعلی مومنی از کرمان، علی‌اصغر توکلی از گلستان، عباس صالحی از خوزستان، عرفان روزنون از کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم شدند.

دو ۲۰۰ متر
در رشته دو ۲۰۰ متر افراد کم‌توان، ماردین میراحمدی دانش‌آموز کردستانی به مقام قهرمانی مدارس استثنایی کشور دست یافت، اسماعیل صباغی از مازندران به جایگاه دوم رسید و عرفان زردکوهی از کرمان، امیرحسین حاجی‌زاده از خراسان رضوی، سیاوش ترلانی از اردبیل و ابوالفضل اردبیلی از کرمان نیز به ترتیب سوم تا ششم شدند.

دو ۴ در ۱۰۰ متر

در این رشته، علی‌اکبر سودایی، مهرداد کریمی، امیر بلوچی و رضا نجفی، دانش‌آموزان هرمزگانی فاتح سکوی نخست قهرمانی دو چهار در ۱۰۰ متر امدادی کم توان مسابقات دو و میدانی قهرمانی مدارس استثنایی کشور شدند. همچنین دانش‌آموزان استان‌های اردبیل، خوزستان و خراسان شمالی نیز به ترتیب در جایگاه‌های دوم، سوم و چهارم ایستادند.

محمدمهدی صمدیه دانش‌آموز اصفهانی فاتح سکوی قهرمانی دو ۸۰۰ متر مسابقات دو و میدانی قهرمانی مدارس استثنایی کشور شد و امین حاجی‌زاده از خراسان رضوی، امیر بلوچی از هرمزگان، ابولفضل کوهی از تهران، ابوالفضل افشاری از سیستان و بلوچستان و رضا نجفی نیز دوم تا ششم شدند.

دو ۲۰ متر سندرم
در این رده، امیرحسین علایی دانش‌آموز تهرانی قهرمان شد و رامین زارع منش از کرمانشاه، امیرحسین شاهی‌وند از تهران، محمدحسین اصغریان از مازندران، هادی حیدری از بوشهر، طا‌ها فتاح و محمد مطیع بطور مشترک از هرمزگان به ترتیب عنوان‌های دوم تا ششم را کسب کردند.

دو ۴۰۰ متر
مهرداد کریمی دانش آموز هرمزگانی بر سکوی قهرمانی مسابقات دو ۴۰۰ متر مسابقه‌های دو و میدانی قهرمانی مدارس استثنایی کشور ایستاد و حسین هادیخواه از خوزستان، اسماعیل صباغی از مازندران، حسن آقاجانی از اصفهان، اشکان فکرت از اردبیل و محمدامین دانایی از فارس به ترتیب دوم تا ششم شدند.

دو ۱۵۰۰ متر
صادق ایزدیار دانش‌آموز اردبیلی قهرمان مسابقات دو یکهزار و۵۰۰ متر دو و میدانی قهرمانی مدارس استثنایی کشور شد و ابوالفضل افشاری از سیستان و بلوچستان، احمدرضا امینی از ایلام، سجاد محمدی از خراسان جنوبی، رضا نجفی از هرمزگان و حسین محمدی از اردبیل به ترتیب مقام‌های دوم تا ششم را بدست آوردند.

دو ۱۰۰ متر
در این رشته، ماردین میراحمدی دانش‌آموز کردستانی قهرمان شد و ابوالفضل مومن‌پور از خراسان رضوی، امیرحسین حاجی‌زاده از خراسان رضوی، علی‌اکبر سوداوی و مهرداد کریمی از هرمزگان و احسان آقاجانی از اصفهان به ترتیب دوم تا ششم شدند.

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل