مهارت آموزی ۸۲ درصد از زندانیان خراسان شمالی

مهارت آموزی ۸۲ درصد از زندانیان خراسان شمالی

 حجت الإسلام براتی‌زاده گفت: نداشتن مهارت، شغل و درآمد یکی از علل اصلی بسیاری از بزهکاری‌ها به شمار می‌رود، لذا مهارت آموزی در زندان‌ها و مراکز حرفه آموزی و کارگاه‌های آموزشی همواره در دستور کار اداره کل زندان‌ها قرار دارد.
وی اضافه کرد: این قبیل ظرفیت‌ها می‌تواند آمار بازگشت زندانیان به چرخه جرم را به شدت کاهش دهد و مددجویان پس از تحمل دوران محکومیت می‌توانند با اتکاء به مهارت‌هایی که آموخته اند، با سرعت و سهولت بهتری روند باز اجتماعی شدن را طی نمایند.
مقام عالی قضایی استان ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیرکل زندان‌های استان در راستای تسهیل موجبات اشتغال به کار زندانیان افزود: خوشبختانه بسیاری از بانوان بند نسوان در کارگاه‌های داخلی و یا صنایع طرف قرارداد در بیرون از زندان مشغول به کار هستند.
حجت الإسلام براتی‌زاده از تسهیل زمینه‌های اصلاح و تربیت مددجویان و کاهش آسیب‌های اجتماعی، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و بهبود وضعیت تأمین معیشت خانواده‌های زندانیان بعنوان اهداف به‌کارگیری مددجویان در کارگاه‌های حرفه آموزی و اشتغال‌زایی نام برد.
وی گفت: بدون شک ایجاد اشتغال برای زندانیان در دوران حبس نقش عمده‌ای در ارتقاء و بهبود شاخص‌های امنیتی در محیط زندان دارد.
رئیس کل دادگستری استان با تأکید مضاعف بر ضرورت حمایت از کارآفرینان و صنعتگرانی که در واحد‌های تولیدی خود از زندانیان استفاده می‌کنند، بیان کرد: در این خصوص مشوق‌های انگیزشی مختلف از جمله تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: در راستای برقراری زمینه‌های فروش تولیدات مددجویان علاوه بر جلب حمایت و مشارکت دستگاه‌های اجرایی و بعلاوه بانک‌ها در این حوزه، نمایشگاه‌هایی نیز به منظور امکان پذیری عرضه این نوع محصولات پیش بینی شده است.

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل