کروزو، ماینر بیت کوین، مرکز داده هوش مصنوعی چند میلیارد دلاری در تگزاس می سازد

کروزو، ماینر بیت کوین، مرکز داده هوش مصنوعی چند میلیارد دلاری در تگزاس می سازد

ماشین کننده بیت کوین Crusoe Energy یک قرارداد چند میلیارد دلاری جدید با شرکت فناوری انرژی Lancium برای ساخت یک مرکز داده برای هوش مصنوعی در تگزاس اعلام کرد.

کروزو انرژی، یکی از اولین شرکت های استخراج بیت کوین (BTC) در ایالات متحده برای استفاده از گاز طبیعی هدر رفته برای تامین انرژی عملیات خود، صبح پنجشنبه یک قرارداد “چند میلیارد دلاری” با Lancium برای ساخت یک مرکز داده 200 مگاواتی برای هوش مصنوعی (AI) در تگزاس.

در بیانیه مطبوعاتی، کروزو گفت این ساخت‌وساز تنها «مرحله اول» توسعه مرکز داده‌اش است که برای فعال کردن بارهای کاری هوش مصنوعی «در مقیاس 1.2 گیگاوات ظرفیت برق در پردیس پاک لانسیوم» گسترش می‌یابد. استخراج‌کننده بیت‌کوین می‌گوید پس از اتمام، هر ساختمان مرکز داده می‌تواند «تا 100000 پردازنده گرافیکی را روی یک شبکه یکپارچه واحد» کار کند، که به طور قابل‌توجهی مقیاس آموزش هوش مصنوعی و بارهای کاری استنتاج را افزایش می‌دهد.

Chase Lochmiller یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی Crusoe می گوید که هر دو شرکت مرکز داده را برای فعال کردن “بزرگترین خوشه های GPU در جهان” در تلاش برای سرعت بخشیدن به پیشرفت در بخش هوش مصنوعی طراحی کردند.

“با توجه به رهبری آن در انرژی های تجدیدپذیر و برنامه ریزی برای سایت، کار با Lancium در Abilene فرصتی منحصر به فرد برای تقویت پایدار آینده هوش مصنوعی است و ما از حمایت شهر در این تلاش بلندپروازانه هیجان زده هستیم.” لوچمیلر افزود. پیش‌بینی می‌شود مرکز داده Lancium در سال 2025 فعال شود، اگرچه چارچوب زمانی دقیق همچنان نامشخص است.

در سال 2018 توسط چیس لاچمیلر و کالی کاونس تاسیس شد، کروزو بر روی استفاده از گاز طبیعی هدر رفته برای تامین انرژی فعالیت‌های استخراج بیت کوین تمرکز دارد. در آوریل 2022، شرکت بسته یک دوره سرمایه گذاری 350 میلیون دلاری Series C به رهبری G2 Venture Partners، با مشارکت اضافی از Polychain Capital، Bain Capital Ventures، Founders Fund، و Winklevoss Capital، در میان دیگران.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل