آن ویدیو بیانگر عقاید و شخصیت من نیست

آن ویدیو بیانگر عقاید و شخصیت من نیست

۰۶:۵۵ ۲۷ تير ۱۴۰۳

وسلی فوفانا، مدافع فرانسوی چلسی در واکنش به شعارهای توهین‌آمیز آرژانتینی‌ها پس از قهرمانی شان درمسابقات کوپا آمریکا خطاب به امباپه‌ و سایر بازیکنان آفریقایی فرانسه در صفحه شخصی اش  نوشت: فوتبال در سال ۲۰۲۴، نژادپرستی بی‌حد‌وحصر

بازیکنان آلبی سلسته پس از فینال در ویدیویی که توسط فرناندز ضبط شده، سرودی با این مضمون سر دادند: آن‌ها برای فرانسه بازی می‌کنند، اما اهل آنگولا هستند. مادرش نیجریه‌ای است، پدرش کامرونی، اما روی پاسپورت فرانسوی

 پیش از این، فوفانا به همراه مالو گوستو، دیساسی، جان تری، ریس جیمز‌ و رومئو لاویا، انزو فرناندز را در اینستاگرام آنفالو کرده بودند.

فدراسیون فوتبال فرانسه نیز به دلیل سر دادن این سرود‌های نژادپرستانه از بازیکنان آرژانتین، از فدراسیون فوتبال این کشور به فیفا شکایت کرده است. فیفا هنوز به این شکایت پاسخی نداده، اما انتظار می‌رود در روز‌های آینده جزئیات جدیدی مشخص شود.

در سمت دیگر چلسی نیز دست به کار شده و تحقیقات را علیه این ویدیوی نژادپرستانه و انزو فرناندز آغاز کرده و گفته می‌شود ممکن است این بازیکن با جریمه‌هایی قابل توجه مواجه شود.

پس از این واکنش ها انزو فرناندز هافبک آرژانتینی چلسی در پستی در صفحه شخصی اش نوشت: آن ویدیو بیانگر عقاید و شخصیت من نیست. من در برابر تبعیض با هر شکلی می‌ایستم و خالصانه بابت ویدیویی که در جریان شادی پس از قهرمانی در حساب اینستاگرامم پخش شد، عذرخواهی کنم.

آن آهنگ شامل عبارات بسیار توهین‌آمیزی بود و هیچ بهانه‌ای برای استفاده از این کلمات پذیرفته نیست. آن ویدیو، آن لحظه و آن کلمات، بیانگر عقاید یا شخصیت من نیست و کاملا متأسفم. 

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل