مخترع خودخوانده بیت کوین، کریگ رایت، با تحقیقات شهادت دروغ مواجه شد: گزارش

مخترع خودخوانده بیت کوین، کریگ رایت، با تحقیقات شهادت دروغ مواجه شد: گزارش

کریگ رایت، مخترع خودخوانده بیت کوین، ظاهراً پس از اینکه قاضی متوجه شد که او درباره ادعای خود “به طور گسترده و مکرر” دروغ گفته است، به دلیل شهادت دروغ به دادستان های بریتانیا معرفی شد.

دانشمند کامپیوتر استرالیایی کریگ رایت که ادعا می کرد بیت کوین را اختراع کرده است (BTC) به اتهام شهادت دروغ توسط یک قاضی در لندن به دادستان های بریتانیا ارجاع شد. رویترز دریافت که دادگاه عالی. در این گزارش آمده است که قاضی متوجه شد که رایت «به طور گسترده و مکرر” برای حمایت از ادعاهای نادرست خود مبنی بر ایجاد بزرگترین ارز دیجیتال با ارزش بازار.

رایت مدت‌ها مدعی است که وی وایت پیپر در سال 2008 را با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو نوشته است. با این حال، در ماه مارس، قاضی جیمز ملور حکم داد که شواهدی که نشان می‌دهد رایت ساتوشی نیست، «غیب‌انگیز» است، زیرا اتحادیه ثبت اختراع باز کریپتو (COPA) نبرد قانونی دارد.

قاضی ملور در یک حکم کتبی گفت که او پرونده را به سرویس دادستانی بریتانیا (CPS) ارجاع می‌دهد تا با تاکید بر جدی بودن اقدامات رایت، رایت را به شهادت دروغ به دلیل دروغ گفتن در طول دادگاه متهم کند.

“اگر رفتار رایت مستلزم ارجاع به سرویس دادستانی تاج و تخت نبود، پیش‌بینی پرونده‌ای که این کار را انجام دهد دشوار است.”

قاضی جیمز ملور

قاضی همچنین اضافه کرد که “شکی ندارد که من باید مدارک مربوطه را در این مورد به CPS ارجاع دهم تا بررسی شود که آیا باید علیه دکتر رایت به دلیل شهادت دروغ و جعل اسناد و/یا پیگرد قانونی شروع شود یا خیر. آیا باید حکم دستگیری او صادر شود یا اینکه آیا باید از هر کجا که اکنون است به دنبال استرداد او باشد.”

در اواسط ماه مارس، درست یک روز پس از مارس دادگاه عالی حکم داد که کریگ رایت ساتوشی ناکاموتو نیست، حامی میلیاردر او، کالوین آیر، در X فاش کرد که پلتفرم را ترک خواهد کرد تا “در یک ماجراجویی” که به گفته خودش “برای سال گذشته برنامه ریزی کرده است” را ترک کند. “

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل