اخبار روز

برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان با شعار تربیت بدون توقف با مشارکت نهاد‌ها

برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان با شعار تربیت بدون توقف با مشارکت نهاد‌ها

ذوالفقار علیخانی در جمع معاونین پرورشی و تربیت‌بدنی مناطق، شهرستان‌ها و نواحی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یکی از عرصه‌های مهم فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، حوزه معاونت فرهنگی و پرورشی است، اظهار داشت: حوزه فرهنگی و پرورشی، فعالیت‌های متنوع و ماموریت‌های جذابی را برای دانش‌آموزان رقم می‌زند و طبیعی است که یکی از فعالیت‌هایی که اثر تربیتی زیادی بر دانش‌آموزان دارد، مسابقات فرهنگی و هنری است که هر ساله در سطح مدرسه، شهرستان، استان و کشور برگزار می‌شود و هر سال تعداد زیادی از دانش‌آموزان در حوزه مسابقات فرهنگی و قرآنی و مسابقات هنری شرکت می‌کنند و با افتخارآفرینی، توان، استعداد و انگیزه خود را افزایش می‌دهند.

وی افزود: یکی از بستر‌های انجام فعالیت‌های فرهنگی، دارالقرآن‌ها هستند که باید در طول سال تحصیلی، فعال و محل رفت و آمد دانش‌آموزان باشد. علاوه بر آن کانون‌های تربیتی، مکان‌های بسیار مناسبی هستند و در حال حاضر نیز ۳۲ کانون فعال و قابل استفاده در استان وجود دارد تا دانش‌آموزان به همراه اولیای خود در کنار مربیان تخصصی حضور یابند و از جهت آموزشی، تربیتی و مهارتی استفاده کنند.

علیخانی اضافه کرد: اوقات فراغت، یکی دیگر از فوریت‌های کار ما است و شعار طرح اوقات فراغت امسال نیز تربیت بدون توقف با مشارکت نهاد‌ها است. جلسات متعددی با نهاد‌های زیادی که آمادگی خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان در حوزه‌های مهارتی، آموزشی، تربیتی و ورزشی دارند، برگزار شده تا دانش‌آموزان از این فرصت برای کسب مهارت رشته مورد علاقه استفاده کنند.


بیشتر بخوانید


وی یکی دیگر مسائل حائز اهمیت را مساله آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: یکی دیگر از مسائل دغدغه‌مندان، وجود آسیب‌های اجتماعی است که در تمام دنیا به دلایل زیادی این آسیب‌ها گسترش یافته و در واقع از فرصت تابستان می‌توانیم استفاده کنیم و دانش‌آموزان را مدیریت کنیم تا به‌صورت هدفمند در این عرصه‌ها حضور یابند.

علیخانی ادامه داد: یکی دیگر از عرصه‌هایی که برای ما اهمیت زیادی دارد، ارتباط مستمر بین منزل مدرسه و مسجد است. چون بدون شک مساجد، مهم‌ترین کانون‌های تربیتی هستند و خداوند در آنجا نورانیتی قرار داده که اگر بتوانیم این ارتباط را با روحانیت مسجد و برنامه‌های مسجد پیوند بزنیم قطعاً می‌توانیم جامعه امن‌تر، محله سالم‌تر و در نتیجه دانش‌آموز خوب، استاندارد و ترازی داشته باشیم.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا