تقدیر مدیران نیرو از فرهنگسازی مصرف بهینه انرژی در شبکه استانی قزوین

تقدیر مدیران نیرو از فرهنگسازی مصرف بهینه انرژی در شبکه استانی قزوین

انبارلویی مدیر کل صدا وسیمای مرکز قزوین در نشست با مدیران نیرو گفت: در دولت آقای رییسی نتایج خوبی در حوزه انرژی دیدیم و شوک‌های قطعی برق به حداقل ممکن رسید.

انبارلویی افزود: آب و برق عناصر کلیدی در تمام کشور هاست و مدیریت آن تدبیر و درایت می‌خواهد.

وی اضافه کرد: در حوزه فعالیت رسانه‌ای محدودیتی نداریم و پل واسط بین مردم و مسئولین هستیم.

مدیر کل صدا وسیمای مرکز قزوین گفت: امسال سومین سال است که در حوزه مصرف بهینه انرژی عملیات رسانه‌ای انجام می‌شود و قزوین در حوزه صرفه جویی استان برتر شد.

به گفته انبارلویی، اگر همکاری دستگاه‌ها با صدا و سیما نباشد خلا خبری اتفاق می‌افتد و خوراک به رسانه‌های معاند داده می‌شود.

وی افزود: مردم اگر بدانند صدایشان در رسانه شنیده می‌شود و مدیر مربوطه هم پاسخ میدهد قطعا همراهی و همکاری بیشتری با دستگاه‌ها خواهند داشت.

ستوده مدیر کل آب منطقه‌ای استان گفت: سد‌های کشور تنها ۲۰ درصد آب دارند، آب سد طالقان به تهران، البرز و قزوین می‌رسد و در این سه استان در مصرف آب بسیار باید توجه کرد.

ستوده افزود: باید در حوزه آب واقعیت‌ها را به مردم گفت تا با اهمیت موضوع اشنا شوند.

اینانلو سرپرست شرکت توزیع برق استان قزوین هم گفت: نیاز مصرف استان ۱۱۰۰ مگاوات است، اما با مدیریت ۸۸۶ مگاوات مصرف می‌شود.

اینانلو تاکید کرد: در سال‌های گذشته صدا و سیما نقش موثری در مدیریت مصرف برق داشت و تولیدات رسانه ای، مردم را در جهت مصرف بهینه تشویق کرد. 

وی گفت: تلفات توزیع در کشور ۱۰ درصد و در استان زیر ۷ درصد است و نشان میدهد شبکه استان مناسب است.

به گفته این مسئول؛ ۴۷ درصد از انرژی در صنایع، ۲۳ درصد در کشاورزی و ما بقی مصرف در بخش خانگی و اصناف است.

اینانلو ادامه داد: هزینه تمام شده بالای تولید انرژی برق بار مالی زیادی برای وزارت نیرو دارد، اما با قیمت مناسب به دست مردم میرسد. میانگین فروش برق زیر ۲۰۰ تومان بوده است و مردم باید در استفاده آن صرفه جویی کنند.

وی گفت: در استان ما آفتاب و زاویه تابش و دما، قزوین را به بهترین استان تولید انرژی تجدید پذیر تبدیل کرده است.

سرپرست شرکت توزیع برق استان قزوین افزود: برخی نقاط استان با توجه به قرار داشتن در تونل بادی می‌تواند بهترین ظرفیت برای تولید برق باشد.

اینانلو گفت: در استان اولین شهرک انرژی کشور ایجاد شده است و باید سرمایه گذاران بیشتری در این حوزه ورود کنند.

موتاب ها مدیرعامل جدید نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: نیروگاه شهید رجایی نقش اساسی در پایداری شبکه برق در کشور دارد، برق ۳میلیون مشترک را این نیرو گاه تامین می‌کند و سالانه ۱۷ برنامه تعمیراتی در نیروگاه برگزار می‌شود.

موتاب‌ها اعلام کرد: میزان تولید برق ۱۶ درصد افزایش داشته است. بیش از ۹۷۰۰ مگاوات افزایش ظرفیت تولید در این نیرو گاه داشته ایم. 

وی گفت: صدا و سیمای مرکز قزوین توانمندی‌های تیم فنی نیرو گاه و سختی تولید برق را به خوبی به نمایش گذاشت.

صباغیان مدیر عامل شرکت تولید برق قزوین و زنجان بیان کرد: تولید برق گران و فروش آن یارانه‌ای و ارزان است و صدا و سیما بسیار در حوزه مصرف برق با تولیدات خود کمک می‌کند.

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل