«هومر» نشسته در تهران!

«هومر» نشسته در تهران!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موزه هنر جهان از معدود موزه‌ها در ایران است که با نمایش آثاری از کشورهای مختلف به موضوع هنر جهان پرداخته است. موزه‌ای در حدود ۱۴۰۰ متر مربع فضا حدود ۴۰۰ اثر هنری و تاریخی را به نمایش گذاشته است. این آثار از مخزن موزه‌های بنیاد مستضعفان بیرون آورده شده است و قدمت تاریخی آنها بازه زمانی گسترده از حدود هزاره چهارم پیش از میلاد تا قرن بیستم میلادی را در برمی‌گیرد، برخی از آثار به نمایش گذاشته شده در این موزه کم‌نظیر و یا تک‌نسخه هستند که شانس تماشای آنها در تهران فراهم است.  

بر اساس گزارش ایسنا، زینب نظری، راهنمای موزه هنر جهان که در مجموعه دفینه واقع شده است، تندیس هومر را از جمله آثار شاخص این مجموعه معرفی کرد و درباره آن توضیح داد:‌ هومر نشسته روی سکو در حالی که چنگ معروفش را در کنار خود دارد، خیره به آثار پیکاسو است. چشمان او در عین نابینایی هزاران داستان اساطیری را در خود ثبت کرده‌اند. هومر به روایت مورخان داستان‌های قدیمی ایلیاد و ادیسه را گردآوری کرده است و در حالی که از شهری به شهر دیگر می‌رفت با چنگ مشهورش، برای مردم یونان روایت می‌کرد. ساز چنگ یکی از سازهایی بود که در ایران باستان نیز نواخته می‌شد.

ایلیاد داستان جنگ تروآ بود و ادیسه داستان بازگشت ادیسیوس، یکی از فرماندهان جنگ تروآ به نزد همسرش پنه لوپه بود. هومر همان‌قدر برای یونانیان اهمیت دارد که فردوسی برای ما.

این تندیس زیبا اثر هنرمند فرانسوی «ژاک آنتوان تئودور کوینشن» است.

مجسمه هومر در موزه هنر جهان روبروی تابلوهای مدرن قرار دارد، شاید او از دیدن سبک‌های جدید شگفت زده شده باشد.

در این موزه آثاری از پیکاسو، سالوادور دالی، ایران درودی و دیگر هنرمندان شناخته شده جهان به همراه مجسمه‌های برنزی و سنگی و آثاری از مکزیک و هند نیز دیده می‌شود.

موزه هنر جهان، یکی از موزه‌های دفینه است که در بلوار میرداماد تهران واقع شده و بلیت ورودی به آن ۵۰ هزار تومان است. این موزه همه روزه از ساعت ۹صبح تا ۱۷:۳۰عصر بجز شنبه‌ها باز است و روز چهارشنبه ۱۴ شهریورماه هم به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع) تعطیل شده است.

۵۷۵۷

منبع:خبرآنلاین

خروج از نسخه موبایل