حاشیه

معرفی سریال درمانگر

معرفی سریال درمانگر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معرفی سریال درمانگر

نام سریال: درمانگر

سال انتشار: 1401

ژانر: نوآر روانشناختی

کارگردان:  امین حسین‌پور 

تهیه کننده: احسان ظلی‌پور 

تعداد قسمت ها: 5 قسمت (هر قسمت تقریبا 10 دقیقه)

 

بازیگران:

  • سارا بهرامی
  • بانیپال شومون
  • نینا صمدی
  • مهدی حسینی
  • امیر رضا دلاوری

پوستر سریال کوتاه درمانگر

 

خلاصه سریال

سریال درمانگر، جدید ترین سریالی است که به صورت انحصاری از پلتفرم فیلیمو پخش شد. این مینی سریال ایرانی که به بیماری های روحی و روانی پرداخته، به کارگردانی امین حسین پور و با ژانر معمایی، اجتماعی و خانوادگی، ساخته و منتشر شد. 

 معرفی سریال درمانگر

دقیقا بر عکس شطرنج بعضی بازی‌ها تازه بعد از کیش و مات شروع میشه… دکتر روانپزشک، اتابک مسعودی به درخواست باران کیان فر که یکی از بیمارانش است به دیدار او می‌رود، گویا اتفاق مهمی برای او افتاده است.

 

نوآر روان‌شناختی

سریال درمانگر به سراغ یکی از دیده‌نشده‌ترین ژانرهای سینما و تلویزیون ایران رفته است؛ نوآر روان‌شناختی. این ژانر در سال‌های اخیر بیشتر از قبل در سینما و تلویزیون آمریکا مورد توجه قرار گرفته و استودیوهایی مانند A24 موفق شده‌اند این ژانر را در هالیوود مطرح کنند. در سینما و تلویزیون ایران اما پرداختن به چنین ژانری دشوار به نظر می‌رسید. جدیدترین سریال فیلیمو به خوبی در ژانر نوآر روان‌شناختی حل می‌شود و ویژگی‌های کلیدی این ژانر کوچک اما جذاب را به خود جذب می‌کند.

صحنه‌های داخلی تاریک، آسمان شب، بارش باران، موسیقی مرموز، روایت گیج‌کننده و شخصیت‌های سرد از مهم‌ترین ویژگی‌های ژانر نوآر روان‌شناختی است که در سریال درمانگر به جدی‌ترین حالت ممکن مورد پردازش قرار می‌گیرند. سریال خیلی خوب موفق می‌شود تا تماشاگرش را درون ژانر خاصی که دارد، غرق کند. صحنه‌سازی‌های داخلی و خارجی سریال اساسا از مدیوم سینما و تلویزیون ایران بالاتر است و روایت فیلم‌نامه هم مخاطب را به معنای واقعی کلمه گیج می‌کند.

معرفی سریال درمانگر

سخن نهایی

اگرچه شخصیت‌های سریال اندکی گنگ و نامفهوم و البته سرد هستند اما در نهایت در رساندن هدفی که فیلم‌نامه دارد، موفق ظاهر می‌شوند. موسیقی سریال درمانگر قطعا به تبدیل‌شدن سریال به یک تجربه عمیق‌تر کمک می‌کند و البته که صحنه‌سازی‌ها به شدت حرفه‌ای هستند. طراحی صحنه‌ها به شکل مینیمال انجام شده تا فضای سرد و بی‌روح داستان را بیشتر از قبل به ذهن مخاطب متبادر کند.

سریال درمانگر به خوبی موفق می‌شود که ریشه‌هایی از ژانر روان‌شناختی را به داستان خود تزریق کند. به همین دلیل تماشاگر هم‌گام با شخصیت‌های اصلی در روح و روان آن‌ها غوطه‌ور می‌شود و البته که گول می‌خورد. اگرچه قسمت‌های این سریال بسیار کوتاه هستند اما هر ثانیه از سریال درمانگر با هدفی ادامه پیدا می‌کند و به همین دلیل دیالوگ‌ها و واکنش‌ها جملگی معنایی دارند.

منبع: انتخاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا