سخنگوی دولت چهاردهم در مراسم نکوداشت امین تارخ در موزه سینما : پیوستگی هنرمندان از جنس عشق است/ چیزی که باقی می ماند هنرمندانه زیستن است

سخنگوی دولت چهاردهم در مراسم نکوداشت امین تارخ در موزه سینما : پیوستگی هنرمندان از جنس عشق است/ چیزی که باقی می ماند هنرمندانه زیستن است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از روابط عمومی موزه سینما، فاطمه مهاجرانی طی سخنانی گفت: درد فراق برخی ها همیشه تازه است و فراق مصداق بریدن یک اندام از بدن است اما نکته مهم این است که رسم خلق دنیا همین فراق و از دست دادن است.
وی ادامه داد: همه ما از یک در وارد و از یک در دیگر خارج می شویم و در این میان خوشا آنهایی که از خود نقش عشق برجای می گذارند زیرا ان چیزی که نمی میرد عشق و محبت و هنرمندانه زیستن است.
سخنگوی دولت چهاردهم با اشاره به خاطرات خوبی که امین تارخ از خود بر جای گذاشته است بیان داشت: ما در دنیا بازیگران زیادی داشتبم که آمدند و رفتند اما همه آنها نقشی جاودان و نقشی از عشق و مهر نداشتند. اینکه ما فرصت داشته باشیم هنرمندانه زندگی کنیم خود به تنهایی یک توفیق بزدگ است‌.
مهاجرانی با اشاره به اهمیت حضور هنرمندان در جامعه گفت: هنری که شما از طریق خلق آثار هنری در سینما، تئاتر و تلویزیون به ما مردم ارایه می کنید نقش پر رنگی در زندگی ما دارد حتی شاید خود شما به این امر واقف نباشید.
وی ادامه داد: شما هنرمندان پیوستگی را به ما ارایه می کنید که از جنس عشق است و خوشا به حال کسانی که با عشق زندگی می کنند و خوش بحال کسانی که می دانند به جز هنر دوران هبچ منزلتی جاودانه نیست.

مهاجرانی با اشاره به اینکه همه مسئولیت ها زودگذر هستند گفت: سمتهایی همچون سخنگوی دولت و سایر آنها ماندنی نیست و یک مقام اعتباری است. به همین دلیل ترجیح می دهم در اینجا از دولت عشق، دولت وفاق و دولت مهر بگویم.
وی با بیان اینکه من بر سر سفره هنر لقنه خوردم و دست بوس شما هنرمندان هستم، بیان داشت:  هنرمندانی همچون امین تارخ نقش های جاودانی به یادگار گذاشتند که هرگز فراموش نمی شوند زیرا رشته محبت را گسترش دادند و توانستند انسان تاثیرگذاری باشند و معلمی کنند. 
وی ادامه داد: امین تارخ معلمی کرد به این معنا که به شاگردان و دیگران راه و رسم محبت و بزرگی کردن را آموزش داد و در این راه خست به خرج نداد زیرا معلم نمی تواند خسیس باشد. 
مهاجراتی بیان داشت: وقتی عشق را به دیگران می دهیم ان عشق تکثیر می شوند و به ما برمی گردد. امین تارخ آن عشق و آن این مردم و کشور بود لذا در  دل تک تک ما جای دارد.

۵۷۵۷

منبع:خبرآنلاین

خروج از نسخه موبایل