معرفی سریال بال غربی- The West Wing

معرفی سریال بال غربی- The West Wing

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام سریال: بال غربی- The West Wing

  • خالق: آرون سورکین
  • سال پخش: ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۶
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۵۴
  • ژانر: سیاسی، درام
  • میانگین امتیازات The West Wing در IMDB: ۸.۹

 

بازیگران: 

راب لو
آلن آلدا
استوکارد چنینگ
مویرا کلی
کریستین چنووث
دال هیل
آلیسون جنی
جوشوا مالینا
مری مک‌کورمک
جنل مولونی
ریچارد شیف
جان اسپنسر
بردلی ویتفورد
جیمی اسمیتز
مارتین شین

 

 

خلاصه سریال

مشاوران رئیس جمهور سخت در تلاش هستند که کارهای دشوار اداره کردن یک کشور را مدیریت کنند و به بهترین شکل انجام دهند؛ افرادی که به‌طرز ناامیدانه‌ای زندگی شخصی و وظایف کاری‌شان با یکدیگر گره خورده است. جوزیا بارتلت، یک رئیس جمهور ساختگی دموکرات است که ارتباط خوبی با افراد اطراف خود ندارد و سیاست‌هایش خیلی‌ها را از او دور کرده است. او و کارکنانش که فداکاری‌های زیادی برایش می‌کنند، سخت در تلاش هستند که تعادلی بین نیازهای کشور و همچنین واقعیت‌های سیاسی واشنگتون دی سی برقرار کنند؛ دو دوره ریاست جمهوری که شامل رسوایی‌ها، تهدیدها و درگیری‌های سیاسی بی‌شماری می‌شود. بال غربی توسط خیلی از خبرگزاری‌ها و مجله‌ها به‌عنوان یکی از بهترین سریال های خارجی تمام شده انتخاب شده است. حتی هیئت نویسندگان آمریکا هم فهرستی از ۱۰۱ سریال تلویزیونی با بهترین فیلمنامه را تهیه کرده بود که بال غربی در رتبه ۱۰ آن قرار داشت.

بال غربی یا باله غربی (به انگلیسی: The West Wing) مجموعه تلویزیونی آمریکایی می‌باشد که توسط آرون سورکین ساخته شده‌است. گونهٔ این سریال درام سیاسی است و پخش‌کننده اصلی آن شبکه ان‌بی‌سی بود. پخش این سریال از ۲۲ سپتامبر ۱۹۹۹ آغاز و پس از پخش هفت فصل در ۱۴ می۲۰۰۶ به پایان رسید.
استادان علوم سیاسی و کارکنان سابق کاخ سفید این سریال را تحسین نموده‌اند. در مجموع سریال بال غربی ۳ جایزه گولدن گلوب و ۲۷ جایزه امی را برده‌است.

منبع: انتخاب

خروج از نسخه موبایل