معرفی فیلم شماره ده

معرفی فیلم شماره ده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام فیلم: شماره ده

سال انتشارار : 1402

کارگردان: حمیدزرگرنژاد 

 تهیه‌کننده:  ابراهیم اصغری

امتیاز (imdb): 5.1 از 10

ژانر: جنگ

 

 

بازیگران: مجید صالحی، حسام منظور، سیامک صفری، بهرنگ علوی، مهدی زمین پرداز، صحرا اسداللهی و احمد کاوری

 

خلاصه فیلم

«فرار از اینجا بهترین راهه چون همه‌مون ازش می‌ترسیم…» اما داستان از این قرار است؛ یکی از رزمندگان ایرانی اواخر جنگ تحمیلی به اسارت درمی‌آید و می‌خواهد از اردوگاه فرار کند. او خودش را جوشکار زیرآب معرفی می‌کند و همین باعث می‌شود دونفر از اسیران ایرانی به او نزدیک شوند تا او را فراری دهند. فرارکردن از این اردوگاه، تقریبا محال است و اگر کسی موفق به فرار شود، به ازای هر یک نفر، سه نفر از اسیران ایرانی اعدام می‌شوند. شماره ۱۰ به خاطر مهارتی که دارد، می‌تواند راه را برای فرار باز کند. احمد که یکی از اسیران قبلی اردوگاه است می‌خواهد به شماره ۱۰ کمک کند تا با فرار، نام اسیرانی که نامشان از صلیب سرخ پنهان مانده را به گوش ایران و جهان برسانند…

نکته جالب در مورد فیلم شماره ۱۰ این است که داستان فیلم بر اساس یک داستان واقعی نوشته شده است. زرگرنژاد در فیلم ماهورا هم یک روایت واقعی را دستمایه ساخت فیلمش قرار داد و فضای مستندگونه فیلمش حکایت از آن دارد که فیلمساز جوان حوزه دفاع مقدس اعتقاد خاصی به مستندنگاری در حوزه جنگ دارد.

درباره فیلم

شماره ۱۰ جدیدترین ساخته حمید زرگرنژاد که در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر چهل و یکم حضور داشت یک فیلم جنگی است که در فضایی تاریک و تلخ روایت می‌شود و تجربه متفاوتی در زمینه فیلم‌های جنگی است. زرگرنژاد سال ۹۶ با فیلم ماهورا در جشنواره فیلم فجر حضور داشت و توانست تحسین منتقدان را به همراه داشته باشد.

جایزه های فیلم شماره ۱۰

مجید صالحی | سیمرغ بلورین نقش اول مرد | چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر – ۱۴۰۱
مسعود سخاوت‌دوست | سیمرغ بلورین موسیقی متن | چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر – ۱۴۰۱
شهرام خلج | سیمرغ بلورین چهره‌پردازی | چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر – ۱۴۰۱
سیمرغ بلورین طراح صحنه | چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر – ۱۴۰۱

 

منبع: انتخاب

خروج از نسخه موبایل