بیوگرافی و زندگینامه اناهیتا درگاهی/ از این بازیگر چه می‌دانیم؟

بیوگرافی و زندگینامه اناهیتا درگاهی/ از این بازیگر چه می‌دانیم؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام اصلی: آناهیتا درگاهی 

زمینه فعالیت: نقاش و بازیگر سینما و تلویزیون

تاریخ تولد: 7 بهمن ماه 1365

متولد: تهران

سال های فعالیت: از سال 1394 تاکنون

 

 

بیوگرافی آناهیتا درگاهی

آناهیتا درگاهی، نقاش و بازیگر سینما و تئاتر زاده ی بهمن ماه سال 1365 در تهران است.  

او ذوق هنری و استعداد درونی زیادی نسبت به هنر دارد و آموزش نقاشی را با تشویق های پدرش از همان دوران کودکی آغاز کرد. 

وی آموزش هنر نقاشی را از هفت‌سالگی نزد عباس کاتوزیان، نقاش بنام، آغاز کرد و این هنر را به صورت جدی تا به امروز دنبال کرده است و موفقیت های بسیاری به دست آورده است. علاقه زیاد به هنر نقاشی باعث شد تا آناهیتا برای تحصیل در رشته گرافیک وارد دانشگاه شود و مدرک کارشناسی ارشد خود را نیز در رشته نقاشی از دانشگاه هنر تهران بگیرد. 

آناهیتا درگاهی تاکنون، در ایران و چند کشور دیگر، چندین نمایشگاه انفرادی برپا کرده وبسیار خوش درخشیده است و باعث سربلندی نام بانوی ایرانی در جهان بوده است. آناهیتا درگاهی تابحال نمایشگاه های مختلفی در کاخ نیاوران، گالری سیحون، موزه هنرهای زیبای کاخ سعدآباد، گالری کمال الملک به صورت انفرادی و گروهی برگزار کرده است.

 

حرفه اصلی آناهیتا درگاهی گرافیک و نقاشی است

 

اناهیتا درگاهی در نخستین زمان ورود به عرصه ی تئاتر و سینما در کلاس های بازیگری فرزاد موتمن حضور داشت و اولین تجربه ی بازیگری وی نیز بازی در فیلم جنایی “آخرین بار کی سحر را دیدی؟” در نقش کتی بوده است.

زندگی شخصی آناهیتا نیز همچون زندگی حرفه ایش پر سر و صدا و پر حاشیه بوده است. وی در سال 1393 با محمد پروین پسر مشهورترین فوتبالیست و مربی پرسپولیس یعنی سلطان علی پروین ازدواج کرد ، علی پروین نیز بارها در نمایشگاه های نقاشی آناهیتا شرکت کرده بود. 

 

آناهیتا درگاهی به دلایل نامعلوم در سال 1394 از محمد پروین جدا شد ولی هیچگاه در مورد علت این طلاق صحبت نکرد.

هنوز زمان زیادی از ماجرای جدایی آناهیتا درگاهی و محمد پروین نگذشته بود که خبر ازدواج وی با اشکان خطیبی در رسانه ها منتشر شد. خبر ازدواج این دو هنرمند جوان، توسط اشکان خطیبی در برنامه خندوانه رسانه ای شد و اشکانم خطیبی در این برنامه از ورود آناهیتا درگاهی به زندگی اش ابراز خوشحالی کرد و از علاقه اش به او گفت.

 

آناهیتا درگاهی در کنار همسر دومش اشکان خطیبی

 

حواشی طلاق آناهیتا درگاهی و اشکان خطیبی

در سال 1402 اشکان خطیبی پس از سال ها فعالیت در سینما و تلویزیون ایران به ایتالیا مهاجرت کرد. اما مهم ترین مسئله این است که آناهیتا درگاهی با او مهاجرت نکرده و عکس هایی از او در مراسم تشییع مراسم آتیلا پسیانی منتشر شده که مهر تایید بر خبر طلاق آنها است. ضمن اینکه زیر پست تولد اشکان خطیبی آناهیتا درگاهی تولد او را تبریک گفته و اشکان خطیبی در جواب به او از فعل گذشته استفاده کرده و در آخر از ایموجی قلب با بانداژ استفاده کرده است.

 

منبع: انتخاب

خروج از نسخه موبایل