بازیگران هالیوودی دهه 60 میلادی، اگر در قرن 21 زندگی می کردند چه شکلی بودند!؟

بازیگران هالیوودی دهه 60 میلادی، اگر در قرن 21 زندگی می کردند چه شکلی بودند!؟

بازیگران قدیمی هالیوودی مدرن شده: ستاره قدیمی هالیوود اگر معاصران ما بودند چگونه به نظر می رسیدند. فیلم هایی که در دوران طلایی هالیوود فیلمبرداری شده اند جادو و جذابیت خاص خود را دارند. گریس کلی، الیزابت تیلور، ریتا هیورث و دیگر ستارگان آن دوران، از فریم فیلم سیاه و سفید، موهایشان در خطوط پیوسته براق، مژه هایشان با لایه های ضخیم ریمل پوشیده شده و ابروهایشان فوق العاده نازک به ما نگاه می کنند. زمانه تغییر کرده است و ستاره های فیلم های مدرن کاملاً متفاوت به نظر می رسند.

بازیگران قدیمی هالیوودی مدرن شده

یکی از هنرمندان با کمک هوش مصنوعی تلاش کرده است تا تعدادی از بازیگران قدیمی هالیوودی مدرن شده را به شکل امروزی طراحی کند. تصاویر تعدادی از بازیگران زن دوران طلایی هالیوود اگر اکنون زندگی می‌کردند و در فیلم بازی می‌کردند، چه شکلی به نظر می‌رسیدند!؟ با بخش فرهنگ و هنر مجله خبری چشمک همراه باشید.

Ingrid Bergman

اینگرید برگمن (سوئدی: Ingrid Bergman؛ ‏سوئدی: [ˈɪ̌ŋːrɪd ˈbæ̌rjman] (دربارهٔ این پرونده شنیدن)؛ ‏تلفظ سوئدی: اینگرید بریمان؛ ‏زاده ۲۹ اوت ۱۹۱۵ – درگذشته ۲۹ اوت ۱۹۸۲) بازیگر سرشناس سینما و اهل کشور سوئد بود که موفق به دریافت سه جایزه اسکار شد. از فیلم‌های مشهور او، می‌توان به کازابلانکا و بدنام اشاره کرد. بنیاد فیلم آمریکا او را به عنوان چهارمین زن افسانه بزرگ پرده سینما نامگذاری کرد.

 

Lana Turner

لانا ترنر (به انگلیسی: Lana Turner) (زاده ۸ فوریه ۱۹۲۱ – درگذشته ۲۰ ژوئن ۱۹۹۵) بازیگر نامزد جایزه اسکار آمریکایی بود. ترنر ۸ بار ازدواج کرد از جمله دو بار با استیون کرین و لکس بارکر و نیز خاطراتش را در کتابی با نام لانا: بانو افسانه حقیقت در سال ۱۹۸۲ نوشته‌است.

کیفیت استثنایی چهره ترنر او را به یکی از ستارگان پول ساز هالیوود تبدیل کرد. لروی معتقد بود او ملاحت معصومیت و فریبندگی را توامان دارد. اما از هوش چندانی برخوردار نبود و به همین دلیل نقش‌های محدودی را می‌توانست بازی کند.

 

Susan Hayward

سوزان هِیوارد (به انگلیسی: Susan Hayward) (زادهٔ ۳۰ ژوئن ۱۹۱۷ – درگذشتهٔ ۱۴ مارس ۱۹۷۵) بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و مدل اهل ایالات متحدهٔ آمریکا بود.

در سال ۱۹۵۲ «انجمن روزنامه‌نگاران خارجی هالیوود»، سوزان هیوارد و جان وین را به عنوان محبوب‌ترین ستاره‌های سال انتخاب کرد. در سال ۱۹۷۴ سوزان هیوارد حرکت شجاعانهٔ دیگری از خود نشان داد. خیلی‌ها نمی‌دانستند که از بیماری سرطان رنج می‌بَرَد و در مراسم اسکار آن سال در کنار جان وین به روی صحنه رفت.

وقتی هیوارد در سال ۱۹۷۵ پس از دو سال مبارزه با سرطان مغز درگذشت، هنوز شهرت و محبوبیت داشت. بر اساس حدس و گمان‌ها، سرطان هیوارد نتیجهٔ کارش در فیلم فاتح (۱۹۵۶) بود که در لوکیشن‌هایی در ایالت یوتا فیلم‌برداری شد؛ همان‌جا که ارتش آمریکا سال‌ها قبل بمب‌های اتمی‌اش را آزمایش می‌کرده‌است. این شایعه وقتی قوت گرفت که دیگر عوامل فیلم از جمله جان وین، اگنس مورهد، جان هویت و دیک پاول کارگردان فیلم همگی از بیماری سرطان درگذشتند.

Lauren Bacall

لورن باکال (به انگلیسی: Lauren Bacall) (زاده ۱۶ سپتامبر ۱۹۲۴ – مرگ ۱۲ اوت ۲۰۱۴) خواننده و بازیگر آمریکایی بود که با داشتن نگاه‌های گیرا و صدایی متمایز چهره‌ای شناخته شده‌است. او در سال ۲۰۰۹ از سمت بنیاد فیلم آمریکا به عنوان بهترین ستاره زن قرن بیستم سینمای کلاسیک هالیوود نامگذاری شد و در همان سال در جهت «به‌رسمیت‌شناساندن نقش اصلی او در عصر طلایی تصاویر متحرک»، جایزه افتخاری آکادمی را از آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک دریافت کرد.

 

Mae West

مِی وست (به انگلیسی: Mae West) ‏(۱۷ اوت ۱۸۹۳ – ۲۲ نوامبر ۱۹۸۰) (زاده: مری جین وست) هنرپیشه، آوازه‌خوان، فیلم‌نامه‌نویس، نمایشنامه‌نویس و کمدین آمریکایی بود. وی از سرشناس‌ترین هنرپیشه‌های دهه ۳۰ میلادی است. وست که از اوان دهه ۲۰ در کارهای نمایشی به تثبیت رسیده بود، از وودیل و تئاتر برادوی به هالیوود پیوست و به مدت ۱۰ سال تحت قرارداد کمپانی پارامونت درآمد.

او مجدداً از اواسط دهه ۴۰ به صحنه تئاتر بازگشت. اگرچه، پس از آن هم فعالیت‌های اندکی در سینما و تلویزیون داشت. کارنامه هنری وی تقریباً به مدت ۷ دهه به طول انجامید. او در فیلم میرا برکینریج بازی کرده‌است.

 

Sylvia Sidney

سیلویا سیدنی (انگلیسی: Sylvia Sidney؛ زادهٔ ۸ اوت ۱۹۱۰ – ۱ ژوئیهٔ ۱۹۹۹) یک هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا بود و یکی از بازیگرانی است بین سال‌های ۱۹۲۶ تا ۱۹۹۸ میلادی فعالیت می‌کردو توانست بیش از ۷۰ سال کار حرفه ای بازیگری را در کارنامهٔ خود به ثبت برساند.

 

Joan Fontaine

جون فونتین در روز ۲۲ اکتبر ۱۹۱۷ در توکیوی ژاپن از پدر و مادری بریتانیایی زاده شد و سال‌ها بعد به همراه خواهر بزرگترش اولیویا دی هاویلند به آمریکا رفت تا به اصرار مادرشان به دنیای بازیگری بپیوندند.

اولیویا دی هاویلند که با نقش ملانی در فیلم بربادرفته در خاطره‌ها مانده همیشه با خواهرش جوآن اختلاف داشت و رابطه این دو خواهر از سوژه‌های همیشگی هالیوود بود. فونتین در زندگی‌نامه خود، اختلافات خود را با خواهرش دی هاویلند توضیح داده‌است. اوج دوران بازیگری جوآن فونتین دهه ۴۰ و ۵۰ میلادی او بود.

جون فونتین تا دهه هشتاد میلادی به بازی در فیلم و سریال‌های تلویزیونی ادامه داد. فونتین به دلایل طبیعی روز یکشنبه ۱۵ دسامبر ۲۰۱۳ در سن ۹۶ سالگی در منزل خود در کارمل در کالیفرنیا درگذشت. خواهر وی اولیویا دی هاویلند نیز در ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۰ در سن ۱۰۴ سالگی در پاریس درگذشت.

 

Rosalind Russell

روزالیند راسل (انگلیسی: Catherine Rosalind Russell) (زاده ۴ ژوئن ۱۹۰۷ ــ درگذشته ۲۸ نوامبر ۱۹۷۶) یک هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا بود. وی بین سال‌های ۱۹۳۴ تا ۱۹۷۲ میلادی فعالیت می‌کرد.

 

Grace Kelly

گریس پاتریشیا کلی (به انگلیسی: Grace Patricia Kelly) ‏(زاده ۱۲ نوامبر ۱۹۲۹ – درگذشته ۱۴ سپتامبر ۱۹۸۲)، مدل، بازیگر مشهور هالیوود و برنده جایزهٔ اسکار و سپس با ازدواج با رینیهٔ سوم، حُکم‌ران شاهزاده‌نشین موناکو، ملکهٔ آن کشور و ملقب به عنوان سلطنتی گریس موناکو شد. بنیاد فیلم آمریکا او را به عنوان سیزدهمین زن افسانه بزرگ پرده سینما نامگذاری کرد.

انجمن فیلم آمریکا وی را از جملهٔ بزرگ‌ترین بازیگران زن تمامی دوران‌ها می‌داند. وی در فیلم‌های زیادی از آلفرد هیچکاک از جمله پنجره پشتی، ام را به نشانه مرگ بگیر، گرفتن یک دزد بازی کرده است که بیشتر شهرت خود در سینما را از این راه به دست آورده است.

 

Audrey Hepburn

آدری هِپبورن (انگلیسی: Audrey Hepburn؛ ۴ مهٔ ۱۹۲۹ – ۲۰ ژانویهٔ ۱۹۹۳) بازیگر و خیّر اهل بریتانیا بود. او به‌عنوان یکی از نمادهای فیلم و مد شناخته می‌شود و از سوی انستیتوی فیلم آمریکا به‌عنوان سومین افسانهٔ زن در سینمای کلاسیک هالیوود رتبه‌بندی شد و نامش در فهرست بین‌المللی خوش‌لباس‌ترین‌ها در تالار مشاهیر قرار گرفت.

هپبورن در خانواده‌ای اشرافی در ایکسل، بروکسل زاده شد و بخش‌هایی از دوران کودکی خود را در بلژیک، انگلستان و هلند گذراند. او در سال ۱۹۴۵ با سونیا گاسکل در آمستردام و از سال ۱۹۴۸ با ماری رامبرت در لندن به تحصیل پرداخت. او در نقش یک دختر از سرایندگان در تولیدات تئاتر موزیکال وست اند شروع به اجرا کرد و سپس در چندین فیلم حضور کوتاه داشت. او در سال ۱۹۵۱ در نمایشنامهٔ جیجی و در تئاتر برادوی به ایفای نقش پرداخت که همان زمان توسط کولت، مصنف نمایش‌نامه، کشف شد.

هپبورن برای بازی در کمدی رمانتیک تعطیلات رمی (۱۹۵۳) به شهرت رسید و اولین بازیگر زنی بود که برای یک نقش‌آفرینی تکی برندهٔ یک جایزهٔ اسکار، یک جایزهٔ گلدن گلوب و یک جایزهٔ بفتا می‌شود. او در همان سال برای اجرای نمایش اوندین برندهٔ جایزهٔ تونی بهترین بازیگر زن شد.

 

Carole Lombard

جین آلیسش پیترز (به انگلیسی: Jane Alice Peters) با نام هنری کارول لمبارد (به انگلیسی: Carole Lombard) (زاده ۶ اکتبر ۱۹۰۸ – درگذشته ۱۶ ژانویه ۱۹۴۲) بازیگر آمریکایی بود. در برخی منابع از او بعنوان سلطان هالیوود یاد شده است اگرچه بیشتر گفته می شود این لقب را کلارک گیبل همسر دوم او به وی در اواخر عمرش داده است نکته جالب این است که خود گیبل رسماً بعنوان سلطان هالیوود یاد می شود!

 

Ginger Rogers

جینجر راجرز (به انگلیسی: Ginger Rogers) (زاده ۱۶ ژوئیه ۱۹۱۱ – درگذشته ۲۵ آوریل ۱۹۹۵) هنرپیشه و نمایشنامه‌نویس آمریکایی بود.

با نام تولد ویرجینیا کاترین مک‌مث (به انگلیسی: Virginia Katherine McMath) در ۱۶ ژوئیهٔ ۱۹۱۱ در ایندیپندنس، میزوری زاده شد و در ۲۵ آوریل ۱۹۹۵ در سن ۸۳ سالگی در رانچو مایراج، کالیفرنیا درگذشت

 

Anne Baxter

آن بکستر (انگلیسی: Anne Baxter؛ زاده ۷ مهٔ ۱۹۲۳ – درگذشته ۱۲ دسامبر ۱۹۸۵) بازیگر آمریکایی سینما و تئاتر بود. وی در طول دوران فعالیت هنری خود برنده یک جایزه اسکار و یک جایزه گلدن گلوب و یک بار نیز نامزد دریافت جایزه امی ساعات پربیننده شد.

 

Elizabeth Taylor

رزموند «لیز» تیلور (به انگلیسی: Dame Elizabeth Rosemond “Liz” Taylor, DBE) DBE (۲۷ فوریه ۱۹۳۲ – ۲۳ مارس ۲۰۱۱) بازیگر، بازرگان و انسان‌دوست انگلیسی-آمریکایی بود. او فعالیت خود را به عنوان بازیگر از زمان کودکی در اوایل دهه ۱۹۴۰ آغاز کرد و یکی از محبوب‌ترین ستاره‌های سینمای کلاسیک هالیوود در دهه ۵۰ بود.

او کار خود را با موفقیت در دهه ۱۹۶۰ ادامه داد، و تا آخر عمر به عنوان یک چهره مشهور عمومی باقی ماند. در سال ۱۹۹۹، بنیاد فیلم آمریکا او را به عنوان هفتمین زن افسانه بزرگ پرده سینما نامگذاری کرد.

توجه این مطلب از سایت چشمک برداشته شده است و این رسانه هیچ مسئولیتی در قبال این متن ندارد

خروج از نسخه موبایل