دو خواهر “سریال مرگ تدریخی یک رویا” پس از 16 سال در کنار هم+عکس و بیوگرافی

دو خواهر “سریال مرگ تدریخی یک رویا” پس از 16 سال در کنار هم+عکس و بیوگرافی

سامیه لک متولد  9 خرداد 1359 بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است. او با ایفای نقش در مجموعه مرگ تدریجی یک رؤیا و در ۲۶ سالگی به شهرت رسید. در ادامه این مطلب مطلب بخش فرهنگ و هنر مجله خبری چشمک در محموعه فیلم و سریال با بیوگرافی سامیه لک و جدیدترین عکس های او همراه باشید.

عکس های سامیه لک

 

 

 

 

بیوگرافی سامیه لک

سامیه لک متأهل و ساکن ایران و دو کشور دیگر به‌طور هم‌زمان است. او چند سالی در کشور امارات زندگی می‌کرد. لک برای ادامه تحصیل به دبی رفت و در رشته مهندسی معماری در آن کشور مشغول به تحصیل شد. سامیه لک غیر از حرفه بازیگری، معمار است و در کشورهای مختلف مشغول این کار است. او با ۱۷۷ سانتی متر قد از بازیگران بلند قد محسوب می شود.

شایعه مهاجرت و حضور در شبکه ماهواره‌ای

سامیه لک در فضای مجازی با شایعه‌ای مبنی بر مهاجرتش به آمریکا مواجه شد اما بلافاصله پس از این شایعات وی در صفحه اینستاگرامش این خبر را تکذیب و اعلام کرد که گرچه به دلایل کاری پیوسته به خارج سفر می‌کند اما ایران را دوست دارد و حاضر نیست در هیچ شبکه ماهواره‌ای بازیگری کند. او همچنین بیان کرد بازیگری را فقط و فقط در ایران ادامه خواهد داد.

فیلم‌شناسی سامیه لک

فیلم سینمایی

غریب (محمدحسین لطیفی، ۱۴۰۱)
ناک‌اوت (فرناز امینی، ۱۳۹۸)
زیرنظر (مجید صالحی، ۱۳۹۷)
نیل (۱۳۹۷)

مجموعه تلویزیونی

ترور خاموش (احمد معظمی، ۱۳۹۸)
آنام (جواد افشار ،۱۳۹۶)
خانه بی پرنده (کاظم معصومی، ۸۹–۱۳۸۸)
آواز در باران (صدرالدین شجره، ۱۳۸۷)
مرگ تدریجی یک رؤیا (فریدون جیرانی، ۸۶–۱۳۸۵)

نمایش خانگی

گناه فرشته (حامد عنقا، ۱۴۰۲)
جزیره (سیروس مقدم، ۱۴۰۰)
آقازاده (بهرنگ توفیقی، ۱۳۹۹)
قلب یخی (محمدحسین لطیفی، ۹۰–۱۳۸۹)

سامیه لک در سریال مرگ تدریجی یک رویا

مرگ تدریجی یک رؤیا نخستین مجموعهٔ تلویزیونی به کارگردانی فریدون جیرانی بود که در سال ۱۳۸۶–۱۳۸۵ ساخته و از بهار ۱۳۸۷ از شبکه ۲ سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد.

نویسنده‌ای جوان به نام مارال عظیمی (سامیه لک) با نوشتن یک رمان معروف می‌شود و تأثیر زیادی بر زندگی وی می‌گذارد و با وسوسه‌های خواهرش (ستاره اسکندری) و آریان (ناصر طهماسب) یک منتقد ادبی از همسرش حامد یزدان پناه (دانیال حکیمی) جداشده و به ترکیه می‌رود. داستان با رویدادها و شخصیت‌های جدیدی همراه می‌شود و در نهایت مارال عظیمی دوباره به ایران بازمی‌گردد و مجدداً با حامد ازدواج می‌کند.

در واقع اگر به ماجرای داستان توجهی بیشتر شود، متوجه خواهید شد که مارال عظیمی در واقع قسمت ناتمام آخرین داستان خود را ادامه می‌دهد. سبک فیلم در واقع به دو سبک غربی و ایرانی نوشته شده است به‌طوری‌که در قسمت‌های اول داستان شاهد به تصویر کشیدن دنیا و زندگی یک خانوادهٔ اصیل ایرانی یعنی خانوادهٔ یزدان پناه هستیم و در اواسط داستان سبک فیلم تغییر کرده و به نوعی از داستان‌نویسی غرب الهام گرفته است.

توجه این مطلب از سایت چشمک برداشته شده است و این رسانه هیچ مسئولیتی در قبال این متن ندارد

خروج از نسخه موبایل