حاشیه

بازیگر سرو قامت سینما به خاک سپرده شد

بازیگر سرو قامت سینما به خاک سپرده شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیین خاکسپاری این هنرمند پیشکسوت با اجرای فرامرز روشنایی برپا شد و او با بیان اینکه هنوز در شوک از دست دادن هوشنگ حریرچیان بودیم که با خبر ناگوار فوت حسین خانی بیک نیز مواجه شدیم، درگذشت این هنرمند را تسلیت گفت.

براساس گزارش ایسنا، روشنایی در این برنامه پیام تسلیت علی دهکردی، مدیر عامل خانه سینما را که خود به دلیل مشغله کاری امکان حضور در مراسم را نداشت، ارایه کرد.

متن دهکردی به شرح زیر است:

«بازگشت همه ما به سوی اوست
کوله بار سنگین ده‌ها سال تجربه و خاک صحنه و خون دل خوردن برای هنر بازیگری را بر زمین گذاشت ، مرد خسته رنجور.
حسین خانی‌بیک ، بالابلند خوش اندام ِسرو قامت ، دیر زمانی بود که انگار خودخواسته کتاب خاطراتش را بسته بود و خدا می‌داند چرا ؟
از چه دل‌خسته و دل‌شکسته بود؟
و اکنون در بی‌کران آبی آرامش هر صفحه‌اش را که بخواهد می‌خواند.
در جهانی دیگر ، که آنجا تنها هم نیست.
بسیاری از قبیله ما آنجا در کنار هم هستند.
و هر چه ما بی‌قراریم ، آنجا و آنها در آرامش‌اند.
از جانب خودم ، هیئت‌رئیسه خانه سینما و جامعه اصناف سینمائی به حضور خانواده محترم ایشان که پروانه‌وار بیماری و بی‌قراری همکار عزیز مارا پرستاری کردند تسلیت عرض می‌کنم و از این که در خدمت شما نیستم بسیار عذرخواهی می‌کنم.
یاد و خاطره‌اش گرامی باد.»

او همچنین متن امین میری، دیگر بازیگر تئاتر و تلویزیون را که بر صفحه شخصی خود گذاشته بود، خواند. در این متن از درگذشتگان گروه هنر ملی ۲ که در تئاتر در کنار خانی بیک فعالیت کرده‌اند، یاد شده بود.

وی با اشاره به اینکه خانی بیک در دهه ۴۰ توسط هادی اسلامی وارد تئاتر شده است، بخشی از کارنامه هنری این بازیگر را مرور کرد.

در ادامه، فریبا کوثری، دیگر بازیگر حاضر در برنامه، با تسیلت‌گویی به بازماندگان این هنرمند عنوان کرد که پژمان بازغی، رییس انجمن بازیگران و علی دهکردی، مدیر عامل خانه سینما به دلیل مشغله کاری، امکان حضور در برنامه را نداشته‌اند.

حسین ریگی کارگردان سینما دیگر سخنران برنامه نیز از همکاری خود با حسینی‌خانی بیک سخن گفت و از صبر و بردباری او به نیکی یاد کرد.

روشنایی نیز عنوان کرد که خانواده این هنرمند نیز این صبر و بردباری را خانواده این هنرمند نیز داشتند و بدون هیچ حاشیه و هیاهویی همچنان با شرایط دشوار او کنار آمدند.

پایان بخش این مراسم که با حضور چهره‌هایی همچون حسین سلیمانی، مهوش وقاری، غلامرضا اصلانلو و … برگزار شد، قرائت زیارت عاشورا بود.

همچنین در این مراسم عنوان شد که مجلس ختم این هنرمند روز شنبه، سوم شهریور ماه در مسجد جامع شهرک غرب، از ساعت ۵ و نیم تا ۷ عصر برگزار می‌شود.

حسین خانی بیک بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ۳۰ مرداد ماه از دنیا رفت، او به دلیل بیماری آلزایمر در سال‌های اخیر خانه نشین شده‌ بود.

خانی‌بیک زاده متولد ۱۸ مردادماه سال ۱۳۲۰ بود و چند روز پس از تولدش در سن ۸۳ سالگی درگذشت.

حسین خانی‌بیک بازیگر سریال‌های «مختارنامه»، «شب دهم »، «روزگار جوانی» چند سالی بود پس از ابتلا به کرونا مبتلا به بیماری آلزایمر شده بود و به تدریج قدرت تکلم و شناخت دیگران را از دست داده بود.

این هنرمند به دلیل علاقه شدیدی که به تئاتر داشت، او را آچار فرانسه اداره تئاتر هم می‌دانستند. در میان آثار او فیلم‌های سینمایی «غریبانه»، «دیپلمات»، سریال‌های تلویزیونی همچون «پلیس جوان»، «همه فرزندان من»، «روشنتر از خاموشی» و چند مجموعه دیگر نیز به چشم می‌خورد.

۵۷۵۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا