بیوگرافی و زندگینامه اما واتسون/ از این بازیگر چه می‌دانیم؟

بیوگرافی و زندگینامه اما واتسون/ از این بازیگر چه می‌دانیم؟

اصلیت اما واتسون ترک و انگلیسی است ولی او در ۱۵ آوریل سال ۱۹۹۰ در شهر پاریس کشور فرانسه به دنیا آمده است. مادر و پدر اما یعنی «ژاکلین لوسبی» و «کریس واتسون»، هردو جزو وکلای ایالت بریتانیا هستند. 

یکی از مادربزرگان اما واتسون اهل فرانسه بود، به همین خاطر او تا سن ۵ سالگی در فرانسه بزرگ شد.

اما وقتی او ۵ ساله بود، پدر و مادرش از هم جدا شدند و اما واتسون همراه با مادر و برادرش به شهر آکسفورد شایر انگلستان بازگشت. اما واتسون یک برادر کوچک‌تر به نام الکساندر، یک برادری ناتنی از پدر اصلی‌اش به نام توبی، و دو خواهر دوقلوی ناتنی از پدرش به نام‌های نینا و لوسی دارد.

علاقه ی اما واتسون به بازیگری به زمانی برمی گردد که تنها ۶ سال داشت، به همین منظور او وارد مدرسه‌ي هنرهای تئاتری استیج‌کوچ شهر آکسفورد شد. او خوانندگی، بازیگری و رقص یاد گرفت و در نمایش‌هاي مدرسه اجرا میکرد. اما واتسون در ۷ سالگی موفق شد در مسابقات دیسی پرت پوئتری کمپتیشن، نفر اول در رده ی سنی خودش شود.

 

اما واتسون تا قبل از انتخاب در سری فیلم های پرفروش هری پاتر هرگز به صورت حرفه ای بازی نکرده بود. زمانی که اولین فیلم از این مجموعه، یعنی «هری پاتر و سنگ جادو» در ماه نوامبر سال ۲۰۰۱ اکران شد، او تنها ۱۱ سال سن داشت و برای انتخاب شدن در نقش هرمیون گرنجر 8 بار تست بازیگری داده بود.

اما واتسون پس از اتمام تحصیلات دبیرستان یک استراحت تحصیلی گرفت تا در یکی از مجموعه های هری پاتر در سال ۲۰۰۹ بازی کند و سپس ادامه تحصیل دهد. وی در رشته ی ادبیات انگلیسی در دانشگاه برون پذیرفته شد؛ ولی به خاطر مشغله های متعدد و بازیگری مجبور شد ۲ ترم از دانشگاه مرخصی بگیرد. سرانجام پس از ۵ سال موفق شد از دانشگاه فارغ التحصیل شود.

 

وضعیت تاهل و علایق

اما واتسون مجرد است. او علاقه فراوانی به ورزش و رقص دارد، بازی های تنیس و راکی را دوست دارد و از ماهی گیری لذت می برد. وی غالبا اوقات فراغت خود را با تنیس روی میز و بازی های رایانه ای سپری می کند.

 

فعالیت های انسان دوستانه 

اما واتسون فعالیت های زیادی با هدف ارتقای سطح تحصیلات دختران انجام داده است و به همین دلیل در ماه جولای ۲۰۱۴ به عنوان سفیر حسن نیت زنان سازمان ملل انتخاب شد. او همچنین در سال ۲۰۱۸ حدود ۱ میلیون پوند برای جلوگیری از آزار و اذیت جنسی پرداخت کرده است.

 

منبع: انتخاب

خروج از نسخه موبایل