صالحی، آزردگی ایجادشده میان نخبگانِ فرهنگی و حاکمیت را مرتفع کند / او می‌تواند نقش میانجی داشته باشد

صالحی، آزردگی ایجادشده میان نخبگانِ فرهنگی و حاکمیت را مرتفع کند / او می‌تواند نقش میانجی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ظهر امروز سیدعباس صالحی توانست ۲۷۲ رای نمایندگان مجلس را از آن خود کرده و سکان وزارت فرهنگ را به دست گیرد. صالحی پیش از این نیز یک دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در مقام وزیر برعهده داشت که اهالی فرهنگ از وزارت او در دوره دوم دولت حسن روحانی رضایت داشتند و توانسته بودند به بخشی از مطالبات خود برسند. 

سید عباس صالحی اما این بار نقش مهم‌تری را بر عهده خواهد داشت؛ چرا که پس از یک دوره سخت و پر تنش میان اهل فرهنگ و اهل سیاست و حاکمیت، باید بتواند شکاف شکل گرفته را با مدیریت کاهش داده و روزنه های امید را بگشاید. سید عباس صالحی پس از پایان وزارتش به روزنامه اطلاعات رفته بود، به رصد دغدغه ها پرداخته و در برنامه خود تاکید کرده است که : «به نظر می‌رسد که نظریه «وفاق ملی» را در ۲ سطح باید امتداد نظری و عملی داد: در سطح نظام حکمرانی کشور و در سطح رابطه دولت ـ ملت. در بخش اخیر، دغدغه‌های جدی وجود دارد:

* کاهش فزاینده و مخاطره‌آمیز سرمایه اجتماعی اعتماد به نظام حکمرانی و دولت

* گُسست‌های نسلی و جنسیتی و… در کشور

* فاصله‌یابی گروه‌های مرجع و تأثیرگذار اجتماعی با دولت و ارکان حکمرانی

بی‌تردید یکی از وزارتخانه‌های پیشران برای رفع و یا کاهش این دغدغه‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.»

سیدعباس صالحی می‌تواند نقش میانجی داشته باشد

پس از رای اعتماد مجلس به وزیر فرهنگ سید محمد بهشتی فعال و مدیر فرهنگی گفت‌وگو کردیم. وی با بیان این مطلب که سید عباس صالحی به‌عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شایسته‌ای برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین گفت: آقای صالحی یک چهره فرهنگی است که پیش‌ازاین سابقه معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در زمان مدیریت صالحی امیری و تصدی پست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم ریاست‌جمهوری را داشته است و پیش‌ازاین هم در روزنامه اطلاعات مشغول بوده است.

 وی ادامه داد: از همین رو سید عباس صالحی فردی فاضل و سلیم‌النفس است و مدیری است که در شرایط فعلی در عرصه فرهنگ کشور مفید و کاردان است. به‌خصوص اینکه در شرایط فعلی شاهد نِقار بین جامعه، هنر، فرهنگ و مردم هستیم که این شکاف در انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری مشهود بود.

 بهشتی افزود: بنابراین سید عباس صالحی به‌عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت چهاردهم می‌تواند آزردگی و نِقار ایجاد شده بین نخبگانِ فرهنگی و حاکمیت را مرتفع کند.

 این مدیر فرهنگی تصریح کرد: به اعتقاد من سیدعباس صالحی می‌تواند نقش میانجی داشته باشد و این نکته‌ای بود که خود آقای صالحی هم در نطق مجلس روی آن تأکید داشت.

 سید محمد بهشتی خاطرنشان کرد: حضور سید عباس صالحی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند پیشران در الفت بین جامعه هنری، فرهنگی و حاکمیت باشد و امیدوارم دوران و روزگار موفقی را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشد.

۵۷۵۷

منبع:خبرآنلاین

خروج از نسخه موبایل