پشتیبانی کانون پرورش فکری از جشنواره خاتم افزایش می‌یابد

پشتیبانی کانون پرورش فکری از جشنواره خاتم افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مدیر عامل سابق کانون گفت: مربیان و کارشناسان کانون از سرمایه‌های بزرگ کانون بوده که تربیت مخاطب کودکان و نوجوان را عهده‌دار هستند و اتفاقات مهم تربیتی و فرهنگی در کانون می افتد. کانون در امر تربیت تاثیرگذار است.
چینی‌فروشان یادآور شد: اعتماد مردم به کانون سرمایه بزرگی است مربیان کانون کودکان و نوجوانان را تشویق کنند تا با شرکت در این جشنواره عشق و علاقه در آنان به وجود آید. جشنواره خاتم وسیله است و اصل شناخت پیامبر است.
وی با اشاره به این که هدف ما از برگزاری جشنواره ایجاد عشق و معرفت در بچه‌ها است افزود: تعداد کتاب با موضوع پیامبر اکرم بسیار کم است باید بچه‌ها را با زندگی‌نامه حضرت بیشتر آشنا کنیم.
فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون نیز در این نشست ضمن قدردانی از تلاش برگزار کنندگان این جشنواره گفت: بزرگ‌ترین توفیق و نعمت خدا از بین این همه مسوول و نویسنده شامل حال ما شده است تا در این مسیر باشیم باید جشنواره را با دقت ببینیم و کار عمیق‌تری انجام دهیم. 
فلاح گفت: پیامبر(ص) نسبت به هدایت مردم شفقت و عطوفت زیاد داشت و دارای ویژگی‌های منحصر به فردی بود که همواره مورد توجه جوامع مختلف قرار گرفته است و ضروری است تا کودکان ونوجوانان را بیشتر با پیامبر آشنا کنیم.
وی همچنین گفت: تلاش می‌کنیم تا در این دوره جشنواره را تقویت کرده و اتصال آموزش و پرورش را همراه خواهیم کرد. 
فلاح خواستار برگزاری نشست‌های علمی و فرهنگی با موضوع پیامبر در حوزه شعر و داستان شد و گفت: کانون این نشست‌ها را پشتیانی خواهد کرد.
معاون فرهنگی کانون با اشاره به این که پوستر جشنواره در مراکز کانون و آموزش و پرورش نصب می‌شود افزود: برای این جشنواره باید پیوست رسانه‌ای قوی‌تر و تولید تیزر نیز در نظر بگیریم تا در رسانه‌ها منتشر شده و انعکاس پر رنگی داشته باشد.
وی تصریح کرد: کمیته کتاب کانون فهرست موضوعی کتاب را دارد که موضوع پیامبر (ص) نیز از موضوعاتی هست که در این فهرست وجود دارد. این فهرست را به صورت مکتوب و مجازی در اختیار تان قرار خواهیم داد. 

علی اکبر اشعری رئیس شورای راهبردی جشنواره نیز گفت: امروز بیش از هر زمانی جامعه ما آشنایی با پیامبر را نیاز دارد ظرفیت الگو برداری از زندگی ایشان در جامعه ما زیاد است.
وی افزود: هدف ما از برگزاری این جشنواره این است که سیره پیامبر اکرم (ص) به گفتمان اداری تبدیل شود هر کس در هر مورد می‌نویسد باید مطالعه کند ما به رونق مطالعه کمک کرده‌ایم. این جشنواره به حضور نوقلمان کمک می‌کند. یکی از مزیای این جشنواره تغییر و نوآوری دایم آن است.
محمدرضا شرفی‌خبوشان، دبیر علمی جشنواره نیز در نشست گفت: یکی از کارهای خوبی که در خلال برگزاری جشنواره خاتم انجام شود شگرد آموزشی جشنواره است که باعث شده فرد دست به قلم شده و به خلق آثار درباره پیامبر بپردازد. موفقیت این جشنوار در این است که که به واسطه آن فرد دست به خلاقیت درباره زندگی پیامبر بزند.
وی افزود: بخش داستانک در سال گذشته اضافه شد امسال نیز بخش رمان اضافه می‎شود. امیدوارم بتوانیم سال به سال جشنواره را توسعه داده تا آثار بیشتری خلق شود زیرا خاتم جشنواره دلی است و آنچه از دل برمی‌آید و بر دل نیز می‌نشیند.
آیین رونمایی از فراخوان دهمین جشنواره خاتم روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ با حضور محسن چینی‌فروشان مدیر دفتر نشر فرهنگ اسلامی، علی‌اکبر اشعری رییس شورای راهبردی جشنواره خاتم، محمدرضا شرفی خبوشان دبیر علمی این جشنواره، حمید گروگان نویسنده کودک و نوجوان و دیگر مسئولان دفتر نشر و جشنواره خاتم، در دفتر فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

۵۷۵۷

منبع:خبرآنلاین

خروج از نسخه موبایل