معرفی سریال پرونده‌های ایکس- The X-Files

معرفی سریال پرونده‌های ایکس- The X-Files

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

  • نام سریال:پرونده‌های ایکس- The X-Files 
  • خالق: کریس پارتر
  • سال پخش: ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۲
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۱۸
  • ژانر: جنایی، درام و اسرارآمیز
  • میانگین امتیازات The X-Files در IMDB: ۸.۶

 

 

بازیگران: دیوید دوچوونی، گیلیان اندرسون و رابرت پاتریک و…

 

خلاصه سریال

دو مامور سازمان اف بی آی به نام فاکس مالدرِ معتقد و دانا اسکالی شکاک، مسائل عجیب و غریب و البته غیرقابل توضیحی را مورد بررسی قرار می‌دهد؛ این در حالی است که نیروهای پنهان، تلاش می‌کنند که سنگ جلوی پای آن‌ها بیاندازند و مأموریت‌های آن‌ها را با شکست روبه‌رو کنند…

 

درباره سریال

 این سریال از مجموعه‌های دیگری مانند The Twilight Zone (منطقه گرگ و میش)، Twin Peaks (توئین پیکس) و دیگر سریال‌هایی که داستان پرتعلیق و تامل‌برانگیز دارند، الهامات زیادی گرفته است. پرونده‌های ایکس یکی از بهنرین سریال های خارجی تمام شده ، با ارتباط جذاب بین دو شخصیت اصلی، شیمی خیلی جالبی را به وجود آورده است. از یک طرف مالدر آدمی بود که به وجود بیگانه‌ها و مسائل ماوراطبیعی اعتقاد داشت و از طرف دیگر هم اسکالی یک فرد شکاک و بدبین محسوب می‌شد؛ او فقط وظیفه داشت که کشفیات مالدر را از لحاظ منطقی و علمی بررسی کند.

جایی که فاکس مادلر و دانا اسکالی به‌عنوان دو شخصیت اصلی اما کاملا متفاوت و متمایز سریال مانند قطعات یک پازل سه‌بعدی دوتکه‌ای به یکدیگر می‌چسبند. تفاوت‌های شخصیتی این دو مامور اف‌بی‌آی یکی از کلیدی‌ترین اصول داستان‌سرایی سریال The X-File را شامل شده و همین هم به این عنوان رازآلود اما علمی تخیلی کمک می‌کند تا روایت‌پردازی‌اش را به بالاترین سطح ممکن برساند؛ یعنی همان سطحی از کلیشه‌محوری که اگرچه ذات و ماهیت روایت‌های سریال را تکراری جلوه می‌دهد اما در نهایت به همان سطحی از هیجان و جذابیت می‌رسد که عین تماشای هر عنوان شاهکاری به آن دست پیدا می‌کنید.

منبع: انتخاب

خروج از نسخه موبایل