مکرن رییس جمهور فرانسه: دلون کاری کرد که تا دنیا بتواند با او رویاسازی کند

مکرن رییس جمهور فرانسه: دلون کاری کرد که تا دنیا بتواند با او رویاسازی کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، او اغلب نقش‌های رمانتیک بازی می‌کرد و در شاهکارهایی همچون «روکو و برادرانش» و «زورو» بازی کرده و به او لقب «بریژیت باردو مرد» را داده بودند. (بریژیت باردو بازیگر افسانه‌ای زن فرانسه است که در بسیاری از فیلم های فرانسوی و هالیوودی بازیگر کرد)

خانواده‌اش خبر مرگ او را در بیانیه‌ای منتشر کردند و گفتند که «او در آرامش کامل از کنار خانواده‌اش رفت.»

آلن مدتی بود که به بیماری لنفوم سلول B که نوعی سرطان است دچار بود و همچنین در سال ۲۰۱۹ دچار ایست قلبی شده بود.

«امانوئل مکرن» رئیس‌جمهور فرانسه در بیانیه‌ای در ایکس نوشت: «موسیو کلاین یا روکو، یوزپلنگ یا سامورایی، آلن دلون نقش‌های افسانه‌ای را بازی کرده و دنیا را به رویا تبدیل کرده است. چهره فراموش نشدنی او را قرض داد تا زندگی ما را زیر و رو کند. مالیخولیایی، محبوب و… آلن بیشتر از یک ستاره، او بنای یادبود فرانسه بود.»

«رشیده داتی» وزیر فرهنگ فرانسه هم راجع به آلن نوشت: «ما باور داریم که او جاودانه است… استعداد، کاریزمایش و.‌. کاری کرد که او از سن کمی تقدیرش با سینمای هالیوود گره بخورد؛ اما او فرانسه را انتخاب کرد.»

کارگردان و نویسندهٔ معروف فرانسوی فیلیپ لابرو هم نوشت: «خداحافظ دوست قدیمی. یک کالکشن فوق‌العاده از فیلم، یک شخصیت مجذوب‌کننده. کلمهٔ زیبا کافی نیست برای توصیف استعدادت. او ستارهٔ نهایی بود و یک سامورایی» (اشاره به فیلم سامورایی که یکی از فیلم‌های معروف آلن است.).

۵۷۵۷

منبع:خبرآنلاین

خروج از نسخه موبایل