معرفی فیلم بنیان‌گذار- Founder

معرفی فیلم بنیان‌گذار- Founder

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام فیلم : بنیان‌گذار- Founder

تاریخ انتشار: 2017

ژانر: زندگینامه ای، درام 

کارگردان: جان لی هنکاک

تهیه کنندگان: کرین لاندر-جرمی رنر-آرون رایدر

امتیاز فیلم (imdb) : 7.2 از 10

 

 

 

بازیگران : 

مایکل کیتون
لورا درن
نیک آفرمن
جان کارول لینچ
پاتریک ویلسون
بی جی نواک

 

 

داستان فیلم

ری کراک یک فروشنده معمولی اهل ایالت ایلینوی است. او که به کار فروش مخلوط‌کن شیربستنی، پنج سال مشغول است و درآمد متوسطی دارد، از وضعیت مالی متوسط و زندگی معمولی‌اش راضی نیست. وی روزی در دهه ۱۹۵۰ میلادی، میان رستوران‌هایی که به آن‌ها مخلوط‌کن می‌فروشد با همبرگر فروشی برادران مک‌دونالد آشنا می‌شود که نوعی سیستم سریع و متمایز دارد. ری از سیستم بسیار سریع درست کردن برگرها خوشش آمد و متوجه شد که آن‌ها قابلیت تبدیل شدن به یک نام بزرگ را دارند، او با دانایی اقتصادی و پشتکار برادران مک‌دونالد را ترغیب به بنیان‌گذاری مک‌دونالد کرد.

 

درباره فیلم

«موسس» از لحاظ بازسازی حال و هوای آمریکای دهه‌ی شصت کم‌نقص است و از موسیقی غم‌انگیز قابل‌توجه‌ای بهره می‌برد که با حال و هوای ناراحت‌کننده‌‌ی فیلم جفت و جور می‌شود. اما فیلم برای موفقیت نیاز به کمی ادویه‌جات داشته است که اگرچه بعضی‌وقت‌ها مثل سکانس توضیح چگونگی کارکرد سیستم سریع تهیه‌ی همبرگر مک‌دونالد سراغش می‌رود، اما در اکثر اوقات این جزییات را برای هرچه سریع‌تر و کلی‌تر روایت کردن داستانش فراموش می‌کند و به همبرگری تبدیل می‌شود که شاید نام مک‌دونالدز روی آن خورده، اما طعم و مزه‌اش فرقی با همبرگرهای حسن آقای سر خیابان نمی‌کند.

فیلم بنیان‌گذار از دریچه‌ای جدید و با صراحتی آشکار به توصیف جدیت لازم برای شکل‌گیری و همچنین فراز و نشیب‌های رشد فرانچایز (شرکت زنجیره ای) مک دونالدز و مدل کسب و کار آن می‌پردازد. همه چیز در این فیلم مختص کارآفرینان است؛ از دیالوگ‌های استادانه معرفی محصول گرفته تا به تصویر کشیدن تصمیم‌های دشوار تجاری و شخصی برای شخصیت‌های اصلی در این فیلم، همه و همه شما را برای بخشی از آنچه باید قادر به انجام آن باشید آماده می‌سازد. موضوع دیگری که وجود دارد این است که تمایز میان کارآفرین و متخصص و جایگاه هریک در این فیلم به وضوح نمایش داده شده است.

برادران مک دونالدز شرکتی که امروزه میلیاردها دلار فروش سالانه دارد را به بهای تنها ۲٫۷ میلیون دلار فروختند و ریموند کراک با درک اینکه کسب و کار اصلی شرکت به جای همبرگر، بر محور املاک و مستغلات قرار دارد، بدون اینکه نقشی در اختراع سیستم سرعتی و یا حتی طراحی رستوران‌ها داشته باشد، به ثروتی افسانه‌ای دست یافت.

 

منبع: انتخاب

خروج از نسخه موبایل