بیوگرافی و زندگینامه هدیه تهرانی/از این بازیگر چه می‌دانیم؟

بیوگرافی و زندگینامه هدیه تهرانی/از این بازیگر چه می‌دانیم؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام: هدیه تهرانی

متولد : ۴ تیر ماه ۱۳۵۱ در تهران

ملیت: ایرانی

پیشه: بازیگر، عکاس

سال فعالیت: ۱۳۷۵ تاکنون

 

 

 

بیوگرافی

هدیه تهرانی( متولد ۴ تیر ۱۳۵۱ در تهران) هنرپیشه سینمای ایران است. هدیه تهرانی هنرپیشه کشور ایران در یک خانواده ی اهل گرگان به دنیا آمده است.

عکس کودکی هدیه تهرانی

 

وي داراي مدرک ديپلم ميباشد و تحصيلات اكادميک ندارد، پدر هدیه تهرانی رضا جوادیه تهرانی با خانواده ی میرزایی که از گرگانیان اصیل بودند ازدواج ميکند. پدر هدیه تهرانی به گفته خود فیلم های بسياري دیده و همیشه دخترش هدیه را با خود به سینما می برده است. وی همچنين در زمينه عکاسی فعالیت دارد.

 

تصاویر هدیه تهرانی

 
هدیه تهرانی چه طور هنرپیشه شد؟
در فروشگاه در حال قدم زدن بودم و می خواستم براي کارهای دکوراسیونم حصیر بخرم که سنگینی نگاه دو نفر را لابهلای قفسه ها روی خودم حس کردم؛ ازیتا حاجیان و محمدرضا شریفی نیا که آن ها هم براي خرید به فروشگاه آمده بودند.

من در اول به پیشنهاد حاجیان براي بازي پاسخ « نه» دادم ولی حاجیان و شریفی نیا شماره تماس مادرم را گرفتند و تماس شان با ما قطع نشد رفتن به دفتر سینمایی هدایت فیلم و عکس« رضا رخشان» براي تست گریم کافی بود تا وارد حرفه بازیگری شوم. من هم مثل خیلی های ديگر با مسعود کیمیایی آغاز کردم.« سلطان» اولین فیلمم با قرارداد 600 هزار تومانی بود.

هیچ وقت بصورت جدّي و عاشقانه پی گیر بازیگری نبوده است ولی به هر جهت برایش جذابیت داشته است. جذابیتی که دنیای نمایش به هرشکلش براي همه دارد.

یکی از بهترین نقش آفرینی اش که منجر به اخذ سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر و تندیس زرین جشن خانهٔ سینما شد و تحسین نویسندگان و منتقدان را در پی داشت، بازي بیادماندنی وی در چهارشنبه سوری بود.

 

 

 
ازدواج  هدیه تهرانی
در ابتدای سال 1386 خبر ازدواج او منتشر شد. وی در آن هنگام سوپراستار شماره یک ایران بود و فیلم هایش اکثراً پرفروش می شدند. زندگی وی با هومن بهمنش به یک سل هم نکشید و از هم جدا شدند.

همسر سابقش اصالتا سنندجی بود و در لاهیجان زندگی میکرد . پیش از ازدواج وی، شایعه شده بود که او و علی انصاریان تصمیم دارند با هم ازدواج کنند که شایعه ای بیش نبود.

 

همسر سابق هدیه تهرانی

 

منبع: انتخاب

خروج از نسخه موبایل