تابوهای زنانه‌ای که شکسته شد!

تابوهای زنانه‌ای که شکسته شد!

این حساسیت وقتی که از قالب بازیگر زن به عنوان کاراکتر یک اثر نمایشی به قالب خود واقعی بازیگر در یک رئالیتی شو در می آید دوچندان می‌شود و عبور از آن دشوارتر به نظر می‌رسد. 
در یک دهه گذشته با حضور زنان در تاک‌شوهایی مثل خندوانه و دورهمی در تلویزیون و شب های مافیا در پلتفرم‌ها البته این تابوی محدود کردن زنان در چهارچوب فاقد انعطاف از پیش تعیین شده تا حدودی شکسته شد و زنان  امکان تصویری نزدیک‌تر به خود واقعی‌شان را پیدا کردند ولی به نظر می رسد که با اعطای فرصت حضور زنان در یک رئالیتی شوی تمام زنانه کمیک که در قالب فصل جدید برنامه «جوکر» اتفاق افتاده است می‌توانیم به بازتاب تصویری دقیق‌تر و واقعی از زنان در قاب‌های رسمی و فراتر از جمع‌های محدود خانوادگی و دوستانه امیدوار باشیم. 
خواسته‌ای که همین چندی پیش در مصاحبه یکی از ستارگان زن سینما هم بازتاب داشت که از حضور حداقلی زنان و یا حضور زنان مشروط به همراهی با مردان در یک تاک شوی معروف فوتبالی گلایه می‌کرد. حالا شاید با فصل جدید «جوکر» این مسیر دشوار بیش تر از پیش گشوده شود. برنامه‌ای که فضای حاکم بر آن بسیار صمیمی و بدون حاشیه است، این موضوع باعث می‌شود که مخاطب احساس کند که در جمع دوستان خود نشسته و مشغول تماشای یک نمایش پرخنده است.  

در اولین قسمت از این جوکر به کارگردانی احسان علیخانی، چهره‌هایی از دهه‌های مختلف حضور دارند، اتفاقی که البته شبیه به جوکر آقایان است و جمع با حضور یک پیشکسوت تکمیل می‌شود.  
رویا میرعلمی، سوسن پرور، گیتی قاسمی، متین ستوده، ژاله صامتی، الیکا عبدالرزاقی، نرگس محمدی و ناهید مسلمی در این فصل حضور دارند، بازیگرانی که اغلب سبقه تئاتری درخشانی دارند و باید دید که قرار است این رئالیتی‌شوی تا حدی متفاوت را چطور پیش ببرند؟

* منتقد

۵۷۵۷

منبع:خبرآنلاین

خروج از نسخه موبایل